Toptennisser Agassi is 'Mister Max' In de toekomst zal Pepsi Cola overal ter wereld de kleur blauw als voornaamste kleur in haar uitmonstering voeren. De Pepsi Cola Company steekt wereld wijd enkele honderden miljoe nen guldens in de promotie van de nieuwe 'look'. Nederland is een van de eerste landen waar de nieuwe uitmonstering wordt geïntroduceerd. Dat heeft nogal wat gevolgen. Want niet alleen de blikken en etiketten moeten veranderen, ook alle reclame uitingen zoals lichtbakken, parasols, vrachtwagens, recla meborden bij evenementen, advertenties en commercials, om maar enkele voorbeelden te "Het gaat om meer dan alleen een wijziging van uiterlijk", benadrukt brandmanager Pepsi Cola bij Vrumona, Willem Houck nogmaals. "Pepsi wil zich duidelijker onderscheiden van andere cola's. Bijna de helft van alle dertien miljoen hec toliter frisdranken die jaarlijks wordt gedronken, is cola. In dat grote cola-segment neemt Pep- si Cola na Coca Cola een heel goede tweede plaats in. Daarom is Pepsi ook een van de parade- paardjes van Vrumona. Het zijn de cola's die de frisdranken- markt laten groeien. Pepsi wil die groei versterken. En liever nog méér dan tot nu toe het geval was. Daarom is het motto 'Pepsi, go for it in '96!'. Als je ziet dat er in de Verenigde Staten jaarlijks 125 liter per hoofd van de bevolking wordt gedronken, en in Nederland 38 liter, dan kun je zeggen dat er hier nog geweldige mogelijk heden zijn. Natuurlijk willen we dat het Pepsi is, die daarvan profiteert. Daarom hebben we 1996 uitgeroepen tot 'Regular'- jaar. Nadat Pepsi's nieuwste produkt Pepsi Max (de meest succesvolle introductie in het cola-segment) de laatste jaren veel aandacht heeft gekregen, richten we de aandacht nu weer op de gewone ('regular'-red.) Pepsi." "De kleur blauw is een domi nante kleur. Hij staat voor toe komst, voor dynamiek, span ning en uitdaging. Natuurlijk, Pepsi heeft een lang verleden. Ook in Nederland. Het wordt al sinds 1948 bij Vrumona in licentie geproduceerd. Door deze nieuwe aanpak, ziet de con sument dat Pepsi geen klassie ker is. Het is de cola van mor gen. De cola voor met name de jongere coladrinkers, maar ook voor ieder ander die jong en dynamisch wil leven." Er zijn diverse opvallende pro moties ontwikkeld om het nieu we Pepsi onder de aandacht te brengen. Zo zijn er diverse pro moties op de winkelvloer en in de horeca. Pepsi sponsort het populaire jongerenprogramma Trexx van Veronica, dat elke middag om 17.00 uur wordt uit gezonden. Ook adverteert Pepsi opvallend in het Pauze magazi ne, een blad dat gratis op mid delbare scholen verkrijgbaar is. De klap op de vuurpijl is het eve nement dat 27 april plaatsvindt. Dan vindt in Ahoy' 'Pepsi Pop '96' plaats met grote namen als Ace of Base, Boyzone, DJ Paul Elstak, Marco Borsato en vele anderen. De toegang hiervoor is aanmerkelijk goedkoper, of zelfs gratis, naarmate er meer Budget Bucks zijn gespaard. Kortom, Pepsi Cola gaat ervoor in 1996! Bunnik De Amerikaanse tennis-coryfee André Agassi heeft een tweejarig contract getekend met Pepsi. Hiermee wordt hij hét gezicht van Pepsi Max. Sinds 20 maart is 'Mister Max', zoals hij in reclame uitingen wordt genoemd, te zien in de nieuwe commercial 'Cross-training' van Pepsi Max. Agassi zegt over de samenwer king: "Pepsi Max is altijd extreem, net op het randje. Dat spreekt mij wel aan." André Agassi (midden) met enkele andere Pepsi Max- commercialsterren

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 21