CHAMPIONS van 6 mei komt de jury bijeen. Vervolgens krijgen de prijswin naars bericht. In totaal zijn er maar liefst ruim 12.500 prijzen te winnen. In totaal vijftig deel nemers zullen worden beloond met genoemde hoofdprijs. De UEFA Champions League Finale wordt zoals vermeld ge speeld op woensdag 22 mei. andere hangkaarten en vlag- genlijnen beschikbaar. Amstel houdt deze keer een display wedstrijd, met als hoofdprijs een echte kampioensbeker voor de winkelier die Amstel het mooist in de kijker heeft gezet. De beste 150 displays worden beloond met kaartjes voor de Amstel Cup Finale van 16 mei in de Rotterdamse Kuip. Coaches-commercial Zeer opvallend is de humorvolle tv-commercial die deze Amstel UEFA Champions League-pro- motie ondersteunt. Hoofdrol spelers zijn de coaches betaald voetbal Leo van Veen, Cor Pot, Piet Schrijvers, Huub Stevens en Louis van Gaal. De laatste treft zijn collega's aan bij het biervak van een supermarkt. Ze kijken onder welke doppen van flessen Amstel Bier ze het UEFA Champions League-logo kunnen ontdekken. Van Gaal pakt een krat Amstel Malt, zet die in zijn karretje en zegt ter wijl hij wegloopt: "Jongens, ze zitten ook onder de Malt". De andere drie verleggen hun onderzoeksterrein vervolgens naar de kratten Amstel Malt. De samenwerking met genoem de trainers vloeit voort uit spon soring door Amstel van de Stichting Coaches Betaald Voet bal, waarvan Louis van Gaal voorzitter is. "De acteerpresta ties van de coaches zijn uitste kend te noemen, zeker wanneer je weet dat de opnames binnen twee uur moesten worden afge rond", aldus Patrick van Schie (brand manager Amstel). Om kans te maken op een van de prijzen moeten de deelne mers naast het insturen van doppen een supporters-deel in vullen op het actie-formulier. De deelnemers worden via een kratfolder van het verloop van de actie op de hoogte gehouden. De consument kan naar wens drie, zes, negen of twaalf UEFA Champions League-doppen spa ren. Hoe meer doppen hij per keer instuurt, hoe groter de te winnen prijs. Bij drie doppen maakt hij kans op een opblaas bare (zilverkleurige) Cup. En bij twaalf doppen maakt de inzender kans op het winnen van twee finalekaartjes, inclu sief reis en verblijf voor twee personen. De kratten Amstel Pils zijn tij delijk voorzien van de speciaal voor deze promotie ontworpen UEFA Champions League-ope ner. De actie-kroonkurken zit ten op Amstel Pils en Amstel Malt (bij dit alcoholvrije bier geen opener). Gedurende de pro motie kunnen de winkeliers het bijbehorende reclame-materiaal gebruiken om de aandacht van hun klanten te vestigen op de spaaractie. Hiervoor zijn onder Yell De deelnemers vergroten hun kans op de prijzen door een sup porters-yell in te vullen op het actie-formulier. Dat mag een woord zijn, bijvoorbeeld zoiets als 'Aanvalluh!!!'. Of een com plete zin, bijvoorbeeld 'Wat is die keeper stil!!!'. Alles is goed, als het maar minder dan veer tien woorden zijn. In de week LEAGUE O UEFA 1992 M "Jongens, ze zitten ook onder de Malt.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 9