Amstel Cup toernooi vordert Brons voor marketingbeleid Heineken Nederland frlTiRoJ WiWW 5MB MTfSWvi VtMBRK,«s Zoeterwoude Na wat opont houd door afgelastingen, ver oorzaakt door Koning Winter, zijn de kwartfinales van het toernooi om de Amstel Cup inmiddels achter de rug. De clubs Feyenoord, Sparta, PSV en Roda JC gaan door naar de halve finale. Voor begin april staan Sparta-Feyenoord en PSV-Roda JC op het program ma. Dat werd bepaald via loting, verricht door Ronald de Boer (Ajax). De twee winnende teams tref fen elkaar 16 mei (Hemel vaartsdag) in het Feyenoord- stadion. De winnaar van de Amstel Cup, de landsbeker voor Nederlandse voetbalclubs, mag het volgend voetbalseizoen deelnemen aan het toernooi om de Europacup II. De Amstel Cup-finale van vorig jaar werd gewonnen door Feyenoord Zoeterwoude De Missetvak bladen Distrifood en Foodma- gazine hebben het marketing beleid van Heineken Nederland beloond met een bronzen Food Marketing Award 1996. De overhandiging van de bij behorende prijs geschiedde Saskia van Walsum (rechts) kreeg de bronzen plak op de Roka uitgereikt De prijs werd in ontvangst genomen door manager Ver koop Thuisverbruik Saskia van Walsum. "We krijgen de award voor het gehele Food marke tingbeleid dat door onze brou werij is gevoerd de afgelopen twee jaar. Het is leuk om de prijs als aanmoediging te krij gen, maar het betekent niet dat je kunt zeggen 'we zijn er hele maal'", aldus haar reactie. De jury noemde het aanboren van een nieuw marktsegment middels de introductie van Lin- gen's Blond de meest opmer kelijke marketingprestatie van Heineken Nederland van de afgelopen periode. Dat is op merkelijk omdat volgens de jury geen markt zo behoudend is als de drankenmarkt. Verder werd als sterk punt genoemd dat Heineken de bodemprijs voor de handel heeft weten te handhaven. tijdens de Roka, de internatio- middelen, die onlangs is ge- nale vakbeurs voor de levens- houden in Utrecht.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 23