Dagblad-advertentie Heineken het populairst Davis Cup zonder de Nederlanders V Amsterdam De lezers van De Telegraaf hebben onlangs de advertentie 'Dat haalt ie nooit' van Heineken uitgeroepen tot de beste van 1995. Heineken en ons reclamebureau PPGH/JWT hebben daarvoor vrijdag 1 maart een prijs in ontvangst genomen (zie foto). Het dagblad vroeg zijn lezers 10 februari een keuze te maken uit een groot aantal adverten ties. Na het tellen van de stem men kwam Heineken als num mer één uit de bus. In de krant van zaterdag 24 februari werd de uitslag bekendgemaakt, met daarbij afgedrukt de winnende reclame-uiting en de felicitaties van De Telegraaf aan Heineken Nederland B.V. en PPGH/JWT. Amsterdam Amper twee maanden nadat het Davis Cup seizoen 1995 ten einde liep en het Amerikaanse team onder leiding van Pete Sampras de cup mee naar de V.S. nam, werd overal in de wereld alweer de eerste ronde van het nieuwe seizoen gespeeld. En, net als vorig jaar, was Heine ken als sponsor weer present tijdens die 108 wedstrijden met reclameborden en hospitality mimten voor de relaties. Grote verrassing in de eerste ronde was het verlies van Rus land tegen Italië met 3-2. Ook opvallend was het resultaat van het Nederlandse Davis Cup team dat op bezoek moest in India. De tennisliefhebbers onder u weten al dat de uitslag van deze ontmoeting voor Nederland teleurstellend was. In de beslissende vijfde wed strijd blesseerde Jacco Eltingh zich en moest de strijd opge ven, waardoor India verrassend naar de tweede ronde door stootte. Nederland uitgeschakeld Sponsorship manager Anneke Ubbink, verantwoordelijk voor tennis, vindt het jammer dat Nederland is uitgeschakeld: "Het zou voor de uitstraling van Heineken in Nederland leuk zijn geweest als Nederland in de volgende ronde thuis tegen Zweden had gespeeld. Maar de uitstraling van het merk wereldwijd blijft natuurlijk groot en daar is het ons om te doen met dit sponsorship." Beeld van het Davis Cup-toernooi

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 13