Verkoopteam Horst wint Horeca Marketing Award 1995 ~2 Het horeca-verkoopteam van Horst is de winnaar van de Horeca Marketing Award 1995. Dat werd bekendgemaakt tijdens de awarduitreiking op woensdag 6 maart in 't Roeischip te Amsterdam. Het team onder leiding van verkoopleider Gaston Goossens kwam als beste uit de bus. De Limburgers hebben naast de fel begeerde award ook een reis naar Rome in de wacht gesleept, om de finale van de Champions League op 22 mei aanstaande te kunnen bijwonen. De Horeca Marketing Award is in 1994 in het leven geroepen om de horeca-verkooporgani- satie te motiveren voor een meer 'marketing- en merkge- richte marktbewerking'. De in Nederland opererende ver koopteams werd gevraagd een plan van aanpak op te stellen voor het jaar 1995. Zij moesten daarvoor per kwartaal een rap port inleveren bij de jury (be staande uit Philip de Ridder, Wiebe Buising, Raynaud Mig- not, Theo de Rond, foost van Roon en Sjoerd Zwanenburg] waarin de plannen en vooral de behaalde resultaten zouden staan. Onderwerpen die daarin ondermeer beslist naar voren moesten komen waren 'buiten en binnenreclame, evenemen ten en promotiebeleid'. De rap porten werden op deze en ande re criteria bekeken. Ook werd gekeken in hoeverre het team al een goed verhaal voor 1996 in zijn vierde kwartaalrapport had beschreven. De jury nomineerde uiteinde lijk zes teams, die voor de award-uitreiking werden uitge nodigd. Dit waren de teams uit Middelburg, Horst, Groningen en drie teams uit Hoofddorp. Alle teams hadden van te voren met behulp van de Audiovi suele Dienst een videoclip in elkaar gezet, om zo hun behaal de doelen kleurrijk en op humo ristische wijze toe te lichten. Deze films zaten volgens de jury zo goed in elkaar dat de makers ervan, Henk Visser en Marcel Renting, een speciale Heineken Marketing Filmprijs kregen uitgereikt. Uitslag Daarna werd het uiterst stil in de zaal: de uitslag zou bekend worden gemaakt. De spanning werd opgebouwd doordat de winnende envelop in een koffer onder begeleiding van twee 'bewakers' (overtuigend neer gezet door de Amsterdamse tapper/kelners Paul Olivier en fohan Damen) werd binnenge bracht. Daarna klonk eindelijk de naam van het winnende team: Horst (Gaston Goossens, Renée Burgers, Joep Caris, Marie-Josee Dings, Mike Eck- hardt, Winand Gielgens, Jeroen Heitzman, Jeroen Hooghiems- tra en Guido Jansen). "Horst wist op al de vastgestelde crite ria de meeste punten te behalen. Bovendien hadden ze een posi tief kritisch verhaal over aller lei activiteiten die door Marke ting worden gehouden. Ook hadden ze een prima plan opge steld voor de activiteiten in 1996. De duidelijke winnaar van de Horeca Marketing Award 1995", aldus jury-lid Sjoerd Zwanenburg. De tweede prijs ging naar het team uit Groningen (Mike De koffer werd onder A bewaking binnengebracht Janssen, Harry Werkman, Jan van Gelder, Ard Ordelman, Sytse Bijma, Fred Klein Hem- mink, Mark Schneider, Jan Kal- ter, Peter Masselink, Jan Luit en Jaap Smit). Dit team werd behalve met een fust en maquette nog verrast met een twee geheel verzorgde surprise- dagen op 22 en 23 mei aan staande in Nederland. Ook dit team kan, zij het dan op een speciale locatie ergens in Ne derland, de live-uitzending van de finale van de Champions League gaan volgen. De jury benadrukte nog eens dat alle teams zich enorm hebben ingezet en met groot enthou siasme hebben meegedaan aan de voorrondes. "De verwach tingen voor 1996 zijn bij ons dan ook hooggespannen", aldus Sjoerd Zwanenburg. Live-uitzending Na de uitreiking van de prijzen door Philip de Ridder (unitma nager Horeca) werd de avond afgesloten met het bekijken van de wedstrijd Borussia Dort mund - Ajax, die diezelfde avond live werd uitgezonden. De wedstrijd kon worden gevolgd via een groot beeld scherm. Het winnende team

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 12