onze onderneming alleen op positie houden als wij onderne mend zijn en als wij u de kans geven om mee-ondernemend te zijn. Heineken Nederland kan de nodige veranderingen alleen aan wanneer we allemaal over tuigd zijn van de kernwaarden van onze onderneming. En wan neer we elke dag samen die kernwaarden gestalte geven." Menselijkheid, ondernemer schap, vakmanschap en kwali teitsbewustzijn zijn de vier kernwaarden waarmee Heine ken Nederland alweer enige tijd werkt aan de toekomst. De orga nisatie ondergaat een verande ringsproces dat niet voor niets 'Mensen Maken Heineken' is genaamd. Toppositie "Natuurlijk hebben we alles goed in de hand. Dat blijft zo als we ons steeds realiseren dat wat we doen ménsenwerk is. En dat houdt in kans op fouten, maar ook creativiteit en puur vakmanschap. Dat zie je terug in onze pilsener bieren en in brouwerscreaties als Kylian en Lingen's Blond. Dat zie je ook terug in de kracht en durf om overal elders in de wereld, met een enorme technische kennis en expertise, nieuwe brouwerij en te bouwen en bestaande brouwerijen naar het hoogst denkbare technische niveau te renoveren. Het bewijst eens te meer dat dit een onderneming is, die niet voor niets de top wist te bereiken. Samen zullen we in staat zijn om die toppositie vei lig te stellen, nu en in de toe komst," aldus de heer Strobos en de andere sprekers van Heine ken Nederland. Tijdens de nieuwjaarsbijeen komsten speechten overigens ook diverse OR-voorzitters. In de komende uitgave van de Cor ridor zal daaraan aandacht wor den besteed. Bij Vrumona sprak directeur Overgaauw de aanwezigen toe. Hij ging ondermeer in op de invoering van de IMP AC-voor stellen ter verhoging van de effectiviteit en efficiency door de gehele organisatie heen. "Het IMP AC-bureau zal in april of mei haar begeleiding beëin digen, maar in haar beoordeling van afgelopen oktober was zij zeer enthousiast over de reali satie binnen de afdeling Ver pakken en oordeelde zij ook dat Intern Transport en de Mar keting en Verkoop-afdelingen belangrijke verbeteringen had den ondergaan. Kortom, er is alle reden om met ingang van mei aanstaande althans de woorden IMPAC en IMPAC- proces uit ons woordenboek te schrappen en op eigen benen, maar nog wel deskundig bege leid door onze eigen coördi natoren, de laatste projecten te voltooien. Temeer nu ook in 1996 aan de informatiserings- wensen grotendeels zal zijn vol daan," vertelde Overgaauw de "Vrumonianen". Vorig jaar stond het marktaan deel van Vrumona onder druk. Om de marktpositie te verste vigen heeft Vrumona een 3- jarenplan opgesteld. Overgaauw zei daarover tegen onze Bun- nikse collega's: "U weet dat de commerciële organisatie met 30 man wordt uitgebreid. Boven dien zijn er financiële middelen in het plan opgenomen om op consumenten- en handelsni veau zeer actief te kunnen zijn. Wij verwachten van alle mer ken groei. Ook Schweppes en Dr. Pepper - nieuw in het mer- kenpakket - zullen bijdragen aan die groei."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 5