mm» 1 Grote poetsbeurt Brouwhuis De Ridder s Kerstboriel De Ridder Sneeuwevenement met Pepsi Max Maastricht Gezien het grote aantal bezoekers aan brouwerij De Ridder is het altijd belang rijk dat 'de parel', het Brouw huis, van deze stadsbrouwerij er goed uitziet. Daarom wordt eens in de drie jaar in de rustige maand december al het koper (brouwketel, klaringskuip en de leidingen) gepoetst en ver volgens voorzien van een laag vernis. Voor het poetsen wordt een zelf samengesteld poets middel gebruikt: een mengsel van verse gist met zwavelzuur. Ook veel kleine brouwerijen in Duitsland poetsen de buiten kant van hun bierketels met een dergelijk zelfgemaakt middel. Op de foto zijn Simon Knaapen en Jon Willemsen druk bezig om alles weer blinkend mooi te krijgen. Maastricht Het manage- ment-team van Stadsbrouwerij De Ridder in Maastricht pre- Het management-team van brouwerij De Ridder in kersttenue, met onder Wim Vossen (hoofd Administratie/ Planning en Control) en Wim van Wijk (brouwmeester). Boven van links naar rechts: algemeen directeur Peter van Dongen Torman, loost Kersen (Technische Dienst/Physieke Distributie) en Fons Moonen (algemeen verkoopleider) senteerde zich vrijdag 15 december op originele wijze tij dens de kerstborrel. Met een Wieckse Witte-schort voor en een kerstmuts op werden alle medewerkers van De Ridder door het MT in de watten gelegd. De taken waren onder ling goed verdeeld: Fons Moonen en Joost Kersen tapten heel vakkundig een mooi glas Ridder bier. Dit werd vervol gens geserveerd door Peter van Dongen Torman, Wim van Wijk en Wim Vossen. Iedereen was het er over eens: het was een feestelijke, zeer geslaagde kerstborrel. Bunnik "Snow max your self", dat is de slogan van een nieuwe consumentenactie die Pepsi Max van 1 febmari tot en met 31 maart houdt. De consument maakt via deze actie kans op wintersportprijzen zoals een lang weekend snow board-jumping en downhill mountainbike racing. Daarnaast zijn er nog eens hon derden prijzen zoals mountain bikes, sunglasses, snowjackets en snow max-bandana's. Om hiervoor in aanmerking te komen moet de consument twee snow max-zegels opstu ren, tezamen met een omschrij ving waarom juist hij (of zijaan de "snow max ervaring" moet deelnemen. De snowmax actie wordt on dersteund door een printcam pagne in de door de doelgroep (sportieve mannen tussen de 20-29 jaar) gelezen bladen en door zogenoemde 'spectacu lars'. Dit zijn super billboards waarin een zes meter hoge ski schans is gebouwd die op vijf plaatsen in Nederland komen te staan. Op de schans is een echte mountainbiker te zien die op het punt staat de af grond in te duiken. U kunt deze spectaculars binnenkort bijvoorbeeld zien in Rotter dam op Plein 1940. Er komt ook een mobiele billboard die, zoals het woord al zegt, op verschillende plaatsen de aandacht zal trekken. utttg Mmzzepnm.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 15