Horecava: goed contact met afnemers In voorgaande jaren kon je tijdens de horecabeurs de Horecava over de koppen lopen. Door een selectief toelatingsbeleid was het bezoekersaantal dit jaar de helft van 1995. Met ongeveer 50.000 belangstellenden was het tijdens de vier dagen toch nog behoorlijk druk. De standbemanningen kregen veel klanten op bezoek die niet alleen voor een gezellige dag naar de Horecava waren gekomen. Juist omdat de stands nu niet overvol waren kon er wat rustiger met de uitgenodigde klanten worden gesproken. resseerden. Op het podium stond aan de linkerkant een biertap. Na het tappen en afschuimen moesten de kandi daten het bier op een dienblad naar de aan de rechterkant zit tende juryleden brengen en uit- serveren. Voor het onderdeel speciaalbieren, moesten de kan didaten een glas volschenken uit een flesje. De finalisten had den zich geplaatst via de voor ronden die vorig jaar in 50 ver schillende plaatsen door het hele land verspreid hebben plaatsgehad. Tijdens de 43ste finale werd gestreden om de hoogste eer in twee categorieën: Individuelen en Teams. In die laatste categorie won het team van onze horecarelatie café In den Ouden Vogelstruys (Brand), gevestigd aan het Vrijthof in Maastricht. De bijbehorende prijs werd de heren Van der Vel den en Janssen uitgereikt door directeur Jonker Roelants van het Centraal Brouwerij Kantoor (CBK). Bierblad vernieuwd Op een klein gedeelte van de Heineken Nederland-stand liet Het Bierblad zijn nieuwe gezicht zien. Het eerste bier vakblad van Nederland heeft vanaf februari een nieuwe jas èn een nieuwe bladformule. Dat alles werd al tijdens de Horeca va gepresenteerd. In februari krijgen alle afnemers van Hei neken en Amstel in het hore- ca-kanaal het blad thuisge stuurd. Nieuw is dat Het Bier blad voortaan vier edities zal hebben. Naast de in alle edities gelijke algemene informatie, zal het nieuws op de regiopagi na's onderling verschillen. De gedachte hierachter is dat per regio op maat gesneden informatie in ons Bierblad, het contact tussen onze brouwerij en de horeca-ondernemers bevordert. Cover van het februarinummer van het vernieuwde Bierblad Heineken Nederland was ook dit jaar breed vertegenwoordigd op de Horecava. De stand was opgesplitst in gedeelten: Hei neken; Amstel; Amstel 1870; de Brouwketel; een merk-artike- lenshop; de Horeca Tapservice; het Bouwadviesbureau en de Horeca Technische Dienst. Vlakbij de stand van Heineken Nederland presenteerde Vru- mona zich met ondermeer de produkten Gatorade (met een 'sla je slag'-spel), Orangina en Schweppes. Biertapwedstrijden De finale van de Nationale Bier tapwedstrijden 1995 werd, zoals gebruikelijk, tijdens de Hore cava gehouden. Het strijdperk bevond zich 10 januari in het Auditorium van het RAI Con grescentrum. Deze schouw burgachtige zaal was goed gevuld met 'fans' van de kan didaten en met andere geïnte-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 13