Afscheid C.J. Savelkoul Afscheid C. van Es Zoeterwoude Na een dienst verband van 31 jaar nam de heer C. van Es 13 november afscheid van Heineken. Cees van Es maakte gebruik van de VUT- regeling. Vergezeld van zijn vrouw, dochter en schoonzoon werd Cees van Es in de Raads kamer door enkele genodigden ontvangen. Nadat hij, aange moedigd door de aanwezigen, een aantal smakelijke anecdo tes uit zijn Amstel-en Heine- kentijd had verteld, begon de receptie. Omdat er op verzoek van Cees geen speeches gehou den zouden worden, was er door collega's naar alternatieven ge- Amsterdam In de Molenzol der in Amsterdam werd 31 augustus de afscheidsreceptie gehouden van de heer A.F. Veld kamp. Op deze gezellige en drukbezochte receptie werd het echtpaar Veldkamp toegespro ken door de heer Overgaauw, directeur Vrumona. Deze schet ste een beeld van de 37-jarige carrière van Albert Veldkamp bij Heineken. Daarna sprak Maastricht Op 30 november nam de heer C.fSavelkoul, ver gezeld van zijn vrouw, kinde ren en moeder, na ruim 28 jaar afscheid van Heineken. De receptie vond plaats in het res taurant Fort Sint Pieter op de Pietersberg in Maastricht. Na de voorontvangst in aanwezigheid van de heer De Ridder en het voltallige managementteam van het horecagebied Limburg, werd Jo toegesproken door Emile Baade. Deze belichtte de 28-jarige loopbaan van Jo als horecaver- tegenwoordiger. Jo Savelkoul startte in 1967 als horecaverte- genwoordiger bij Vrumona. In 1979 volgde de overstap naar de horeca-bierorganisatie in Zuid- Limburg. Daar is hij tot het laat ste toe werkzaam geweest. Jo werd gekenschetst als een man die er alles aan gelegen was zijn klanten tevreden te stellen. Na deze toespraak werd een door zijn collega's gemaakte video- produktie vertoond waarin afne mers en collega's op een uiterst hartverwarmende wijze het functioneren van Jo als Heine- ken-vertegenwoordiger in Zuid- Limburg voor het voetlicht brachten. Jo beeldde daarop tijdens zijn dankwoord door middel van het opzetten van diverse reclamepetten uit, wel ke concernproduktie hij tijdens zijn loopbaan aan de man heeft gebracht. Angela Rushton van Marketing Matters hem toe. Zij memo reerde de vele reizen die zij samen met Albert maakte ten behoeve van Match, het oplei dingsprogramma van Marke ting waarvan Albert een initia tor was. Tot slot werd Albert Veldkamp door Gert den Hertog namens de Marketing-afdeling benoemd tot 'Master in beero- logics' waarbij hij werd gekleed in toga. De afdeling Marketing besloot het officiële gedeelte door Albert een lied toe te zin gen. Als cadeau kreeg hij een videorecorder. Albert dankte in zijn speech de collega's voor de goede samenwerking en hief het glas op de goede toekomst. Aan het einde van de receptie wachtte Cees nog een verras sing: hij werd muzikaal begroet door een band, bestaande uit Heineken-klanten uit het zui den van Nederland. zocht ten bate van de feestelijke opluistering. Allereerst waren twee (ex)-collega's, de heren Olt- hoff en Le Poole, bereid gevon den een pianoconcert ten geho re te brengen. Verder was de heer Van Wissen, een zoge noemde woordkunstenaar, uit genodigd om een aantal van de door Cees bedachte en gebruik te uitdrukkingen op ludieke wij ze te verspreiden onder de toe hoorders. Voorafgaand aan het dankwoord van Cees werd er door de medewerkers van de Juridische Dienst een videoband gepresenteerd waarop collega's en oud-collega's Cees persoon lijk toespraken. Het afdelings cadeau was een videorecorder.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 28