7Up Ice Cola groot succes Hoge korting met 'Bucks' van Pepsi Bunnik Het gaat heel goed met 7Up Ice Cola. Sinds de introductie van het produkt in april 1995 heeft het de doel stellingen mimschoots gehaald en zelfs overtroffen. Brand manager Willem Houck hierover: "Het produkt heeft nu al 2% aandeel van alle cola's. Dat is inmiddels bijna de helft van Pepsi Max. De consu menten vinden 7Up Ice Cola een lekker, goed produkt met een verfrissende smaak en ook de commercials scoren bij hen hoog. Daarnaast blijkt dat 7Up Ice Cola de frisdrankmarkt laat groeien. Het produkt snoept nauwelijks van de eigen merken 7Up en Pepsi Cola af, maar zorgt er juist voor dat de consumen ten die Ice Cola drinken 14% meer frisdrank consumeren dan andere gebruikers. Met andere woorden: gebruik van Ice Cola zet de consument aan tot een hogere frisdrankconsumptie." Nieuwe aandacht Om het produkt blijvend onder de aandacht van de consument te krijgen, zal er in het najaar een nieuwe reclamecampagne rond 7Up Ice Cola worden gestart. "Daarin benadrukken we nog eens dat het 7Up Ice Cola de verfrisser is voor de zwoele momenten. Ook dit keer zal daarbij het mystieke en sexy-achtige van het produkt worden onderstreept en zullen de elementen 'fire' (het vuur van de emotie) en 'ice' (de ver frissing van het produkt) uit de commercials terugkomen. De slogan blijft ook nu: "When things get real hot." Zoeterwoude Dit najaar wordt het voor de liefhebbers van Pepsi Regular wel extra aan trekkelijk om hun favoriete merk te kopen. Want met in gang van volgende maand bevat elke 1,5 liter fles Pepsi Regular een zogenoemde 'Budget Buck'. Met dit nieuwe betaalmiddel kan de consument tot maar liefst 25 procent korting krijgen bij ondermeer de Free Record Shop. Brand manager Willem Houck voorspelt nu al dat Nederland spoedig in de ban komt van de 'Buck-rage'. "Daarom is onze slogan ook 'get smart, get Budget Bucks", aldus Houck. "Met de Budget Bucks zijn namelijk flinke kortingen te bedingen en dat is erg aantrek kelijk voor de doelgroep van Pepsi Cola: de jongeren. Vijf van deze Budget Bucks geven al tien procent korting op het hele assortiment van de Free Record Shop, vijftien procent korting bij Foot Locker of 20 procent korting bij Steps. Met vijf Budget Bucks heb je bovendien recht op een tweede gratis bioscoopkaartje bij Pathé Cine mas. En met zes Bucks kun je zelfs 25 procent korting krijgen op Nintendo videogames bij de Free Record Shop. Alle reden dus voor jongeren om die Bud get Bucks te willen sparen." Introductie De introductie van de Budget Bucks gaat gepaard met een landelijke PR-campagne, krat- kaarten, hangers en posters in de supermarkt en twee com mercials: 'Robbers' en 'Yuppie'. Willem Houck: "In de eerste zie je twee dieven die tevergeefs proberen een bank binnen te komen, ook al wijst een bank- employee hen op het bordje 'closed'. In de volgende scene zien we een fles Pepsi, waar het etiket vanaf wordt gescheurd. Een Budget Buck komt te voor schijn, waarop een commen taarstem zegt 'get smart, get Budget Bucks'. De tweede com mercial sluit daar goed op aan. We zien daarin hoe een yuppie met een draadloze telefoon tevergeefs een miljoenendeal probeert af te sluiten in de gevangenis. Ook daarna volgt een scène waarin een hand een Budget Buck van een fles Pepsi Een Budget Buck A Regular scheurt. Opnieuw ge volgd door de zin 'get smart, get Budget Bucks'. Behalve via commercials en posters zal de actie ook worden ondersteund met een radiospel op HitRadio Veronica. Daarbij presenteert Jeroen van Inkel elke dag het Budget Bucks spel, waarbij uiteraard Bucks zijn te winnen. Verder zullen er nog eens 200.000 Budget Bucks meegeplakt worden in (tijd- schriftjadvertenties.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 29