Molenaar liet het 12V2-jarig jubileum niet ongemerkt voor bijgaan. Bij de fles wijn met spe ciale opdruk, die elke HTS'er 1 juli op zijn huisadres ontving, was dan ook een uitnodiging gevoegd. Een uitnodiging om 7 oktober mèt partner en Hore ca Tap Service-wagen naar Oos terbeek te komen. Wat er die dag precies zou gaan gebeuren werd angstvallig geheim gehou den. Er werd dan ook druk over gespeculeerd, die 7de oktober. "Maar toen ik vertelde dat we een jubileumrally zouden gaan rijden, ging er echt een zucht van verlichting door de zaal. Iedereen was direct enthousiast. Het werd een heerlijke dag. We hebben onderweg volop kunnen genieten van het natuurschoon op de Veluwe. Omdat het om ontspanning ging, en we niet op tijd hoefden te rijden, hadden we alle tijd. Je kon verschillen de keren de auto uit om een opdracht nog eens goed na te lezen of een kopje koffie op een terras te drinken. Vanaf vijf uur druppelde iedereen binnen in Wageningen bij restaurant Nol in 't Bosch. Daar hebben we een heerlijke avond gehad met een perfect warm en koud buffet. Het was er zo gezellig en de mensen waren zo druk met elkaar aan het (na)praten, dat we de hele avond niet eens een achtergrondmuziekje hebben aangezet. Iedereen was het erover eens dat dit niet zomaar een dag was, maar een unieke dag. Voor ons en voor Heine- ken." "Heineken wil zich positief onderscheiden in de markt met zijn servicediensten. De beste zijn. Onze HTS- medewerkers spelen daar in een essentiële rol. Elke dag dragen zij bij aan het realiseren van een perfect glas bier bij onze Heineken- en Amstel-afnemers. Ook verrichten zij preventief onderhoud, geven zij ad vies en bouwen zij een relatie op. Zij werken met inzet en professionaliteit. Als vakman leveren zij service die geheel voldoet aan de wensen van onze klanten." Nico Vervelde, hoofd Horeca Services. De 64 HTS-medewerkers ver vullen een belangrijke rol. Elke vier weken bezoeken zij een bij de HTS aangesloten afnemer om zijn tapinstallatie(s) te rei nigen en te desinfecteren met een hoge drukreiniger. Ook ple gen zij preventief onderhoud aan bijvoorbeeld tapkranen en aansluitingen bij het fust. En houden een algehele visuele controle. Dat wil zeggen dat zij goed opletten op alle zaken die van belang kunnen zijn voor het tappen van een perfect pilsje. "HTS'ers zijn de ogen en oren van de vertegenwoordiger", ver klaart Wim Molenaar. "Daar naast adviseren we de Techni sche Dienst. Kijk, we werken bij de beste brouwerij. Ons bier is van 100% kwaliteit als het de brouwerij verlaat. Dan wil len we ook dat het zó in het glas van de consument komt. Daar staan wij voor. Dat is onze taak. Want als een consument een troebel pilsje zou krijgen, zal hij er niet snel aan denken dat het door een vuile tapin stallatie kan komen. Dan krijgt ons bier de schuld. Maar daar was eigenlijk niets op aan te merken. Daarom zijn regelma tige reiniging en preventief onderhoud belangrijk. Elke HTS'er voert gemiddeld per maand ongeveer 240 reini gingsbeurten uit." Mee met de tijd In de loop der jaren heeft de HTS niet stilgezeten. De organisatie ging mee met de modernste ont wikkelingen. Zo kreeg bijvoor beeld elke HTS-medewerker enkele jaren geleden een nieuwe wagen. Deze was niet alleen goed uitgerust voor het werk, maar was bovendien comfor tabel en ergonomisch verant woord voor de vele kilometers die de HTS'ers moeten afleggen. Want hoewel elke HTS'er zijn eigen rayon vanuit zijn huis adres bewerkt, moeten er toch nog heel wat ritten worden gemaakt. En er zullen nog meer veranderingen volgen in het kader van het Mensen Maken Heineken-project. Door de invoering van de regio nale units, het lager leggen van verantwoordelijkheden en een intensiever relatiebeheer naar "De HTS-organisatie is een van de voorbeelden van de zorg die wij als brouwerij besteden aan het uiteinde lijke doel: een perfect glas Heineken of Amstel bier in het horecabedrijf. De HTS- medewerkjstjers vervullen daarbij een prima rol. Zij kennen de afnemers, de apparatuur waarmee wordt gewerkt en zij kun nen, vanwege de relatie met de afnemer, vaak iets meer betekenen door het geven van ondermeer een goed advies. Andere brou werijen laten hun tapappa- ratuur reinigen door een neutrale organisatie. Hei neken neemt als grootste brouwer zelf zijn verant woordelijkheid. Heineken heeft in de Hore ca Tap Service een goed ge motiveerde groep mede- werk(st)ers die ook hun bijdrage leveren in de zorg om de kwaliteit van ons produkt." Gewestelijk unitmanager Dick Hageman over de HTS van techniek niet stil. Daarom gaan binnenkort 165 man van de HTD en HTS een opleiding volgen om bestaande kennis op te frissen en nieuwe kennis op te doen. Een ingrijpend project, want met het hele traject zal waarschijnlijk 2V2 jaar gemoeid zijn", vertelt Wim Molenaar. "Door de mensen regelmatig bij elkaar te brengen en contact met elkaar te laten hebben, vindt een soort kruisbestuiving plaats. Als iedereen opgeleid is, zal de kennis in het veld beter benut kunnen worden." de afnemers toe, zal er ook voor de HTS-medewerkers een en ander veranderen. "Zij krijgen rechtstreeks contact met de ver tegenwoordiger. In de nieuwe situatie wordt de vertegen woordiger meer relatiebeheer der. Daarnaast staat natuurlijk de ontwikkeling op het gebied

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 17