Spannende biljartfinale Win kristalglazen met Royal Club Bunnik Dit najaar start Royal Club met een grote nationale promotie, waarbij de consument gratis twee (Ritzenhoff) kristalglazen kan krijgen. De actie start in de laatste week van oktober en zal ondermeer ondersteund worden met een speciaal hiervoor ontwikkelde televisiecommercial. De glazen kunnen gespaard worden via speciale spaarbewijzen achter op het rugetiket van alle liter flessen van Royal Club. Twaalf van deze spaarbewijzen geven recht op de glazen. Met zes moet er vijf gulden voor de administratiekosten worden betaald. Daarnaast kan de con sument de glazen ook kopen. Parallel hieraan loopt nog een 'direct-mail' actie, speciaal gericht op 500.000 van te voren geselecteerde huishoudens. Deze consumenten krijgen via de post van Royal Club een doosje opgestuurd, waarop de woorden 'een klein royaal gebaar' staan. In dit doosje bevinden zich een roerstaafje en een boekje met verschillende aanbiedingen van Royal Club. Zo kan de consument sparen voor de kristalglazen en een spe ciaal ontwikkelde butler tray. Ook kan hij vijf gulden retour krijgen op zijn aankoop. Dit alles door het sparen van de (gekleurde) dopringen van een fles Royal Club. In het boekje staan verder speciale mixtips voor de bitter-smaken van Royal Club. De actie duurt tot en met eind maart '96. Juiste timing Het is al weer een tijdje geleden dat Royal Club een grote natio nale promotie heeft gehouden. Dat dit nu weer gebeurt, heeft volgens brand manager Onno Rombouts alles te maken met de 'juiste timing'. "We willen de mensen erop attenderen dat de smaken van Royal Club niet alleen lekker verfrissend zijn tij dens de zomer. De smaken van Royal Club passen ook uitste kend bij de herfst- en winter maanden, met name in een mix. Wat dat betreft is de timing van onze actie perfect: twee maanden vóór december, de mixmaand bij uitstek. Daar naast willen we ons hele assor timent weer eens op een sym pathieke manier onder de aandacht van de mensen bren gen. We zijn bezig het imago van de bittere Royal Club smaken te verjongen. Vandaar ook onze nieuwe Tonic- en Bitter Lemon commercials, die sinds juni op de buis zijn." In die commercials zijn jonge mensen te zien, die de Royal Club bitter mixen drinken en daar duidelijk van genieten. Onno Rombouts hierover: "Het Nijmegen Biljartpaleis Huis man in Nijmegen vormde zater dag 30 september het decor voor de finale van de Amstel Malt Libre Trofee. Aanvankelijk deden 1024 biljarters mee aan de Amstel Malt Libre Trofee. Door middel van een knock-out systeem plaatsten 32 deelne mers zich voor de finale in Nij megen. De achttienjarige E. van Schailc uit Oss zorgde voor de nodige spanning tijdens de wedstrijd. In de eerste beurt van de twee de partij maakte de jonge bil jarter maar liefst 137 van de benodigde 140 caramboles. Daardoor leek het alsof hij de uit eindelijke winnaar zou worden. Hij verloor de finale echter op enkele caramboles waardoor hij op de tweede plaats eindigde. W. Haverkort uit Slagharen werd de winnaar van de Amstel Malt Libre Trofee. De derde tot en met vijfde plaats wer den bezet door respectievelijk R. Rijkers uit Velp, H. Zweere uit Zevenhuizen en R. van de Pol uit Harlingen. Winnaar W. Haverkort met partner bij de Amstel Malt Libre Trofee accent van deze campagne ligt dan ook op de smaakbeleving. Uit onderzoek blijkt dat de com mercial goed aanslaat en dat de consument ook oppikt waar het ons om gaat: De Royal Club-dranken zijn van uitste kende kwaliteit met een lek kere, aparte smaak. De com mercial scoort wat dat betreft zowel bij een jonge als een wat oudere doelgroep goed." Win glazen Overigens heeft Onno Rom bouts ook voor Vers van 't Vat- lezers nog een aantal glazen van de Royal Club-actie beschik baar. Wie vóór 13 november een briefkaart naar Vers van 't Vat stuurt (het adres staat in het colofon op pagina 2) met daarop naam, adres, woonplaats, tele foon- en personeelsnummer onder vermelding van 'actie kristal', maakt kans op een van de vijf setjes van twee echte kris talglazen van Royal Club. Deze setjes worden onder de deelne mers verloot. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 13