Gratis TopMagazin naar keuze Nationale promotie Sourcy zijn ervan overtuigd, dat als ze eenmaal Sourcy hebben gedronken, ze dat vaker willen doen. Sourcy mineraalwater is licht sprankelend, het bevat minder koolzuur dan andere mineraalwaters en drinkt daar door prettig weg. Verder is het licht mineraalhoudend, natrium- arm en het bevat weinig kalk, waardoor het zacht van smaak is. Ook de verpakking biedt voordelen ten opzichte van andere mineraalwatermerken. De lichtgewichtfles is niet alleen een halve kilo lichter dan andere glazen literflessen, maar door de kunststof beschermlaag bovendien ook breukveilig. Daarom denken wij dat de con sument na een eerste kennis making met Sourcy, ons mine raalwater vaker zal willen kopen", is de stellige overtui ging van Jan-Kees Nieman. Direct mail De nationale promotie zal voor lopig niet de laatste actie van Sourcy zijn. Zij hebben nog meer acties op stapel staan. Een daarvan is deelname aan een grote direct mail-actie. Grote kans dat u deze ook in de brievenbus aantreft. Want twee miljoen huishoudens, verspreid over het hele land, zijn gese lecteerd door Direct Respons Concepts voor de 'Grote Con sumenten Enquête'. Het is de bedoeling dat consumenter vragen beantwoorden over dooi hen gekochte of binnenkort tf kopen artikelen. Bij de enquête zijn acht waardecoupons ge voegd. Een daarvan is van Sour cy. Sourcy geeft de consumen korting op de aankoop van he mineraalwater. Variërend vai één gulden bij aankoop van drii flessen tot vijf gulden bij aan koop van tien flessen. Hoeveel consumenten gebrui] zullen maken van de waarde coupon, is niet te voorspeller In ieder geval wordt Sourcy o deze manier onder de aandacb gebracht van twee miljoen hui: houdens. Bunnik Terwijl het buiten alsmaar guurder wordt, lekker behaaglijk binnen op de bank met een luxueus tijdschrift? Dat kan binnenkort. En voor bijna geen geld. Begin oktober gaat namelijk de nationale promotie van Sourcy van start. Tot en met 11 novem ber kan de consument in het bezit komen van een topmaga- zine. Deelname aan de actie is eenvoudig. Met ingang van oktober worden de 1-liter fles sen van het gehele Sourcy-assor- timent uitgeleverd met een opvallende halshanger. Op de achterzijde van deze halshan gers is een coupon afgedrukt. Daarop kan de consument aan geven welk van de drie geselec teerde bladen hij gratis zou wil len ontvangen. Hij kan daarbij kiezen uit Man, Residence of Elegance. Alle drie topmagazi- nes die, wat kwaliteitsuitstra ling betreft, goed bij Sourcy pas sen. Het enige wat van de consument wordt gevraagd, is een bijdrage in de handling- en verzendkosten. Door het bij plakken van twee postzegels van tachtig cent, kan hij daar aan voldoen. Op zijn beurt kan hij dan een exemplaar van een tijdschrift tegemoet zien, dat in de winkel bijna tien gulden kost. Dit kennismakingsnum mer is de uitgave die het laatst is verschenen vóór de editie die op dat moment in de winkel te koop is. Publiciteit De nationale promotie zal onder de aandacht van de con sument worden gebracht met behulp van krat-insteekkaarten, halshangers om de flessen, POS- materiaal in de winkels en een radiocommercial in de eerste twee weken van oktober. Goede verwachtingen Jan-Kees Nieman is optimis tisch over het slagen van de pro motie. "We verwachten dat de promotie goed gaat lopen. Op het moment is binnen thuis- verbruik de mineraalwater- markt enigszins stabiel. De afzet van koolzuurvrij mine raalwater groeit nog steeds, maar die van koolzuurhoudend loopt enigszins terug. Met deze aantrekkelijke promotie willen we consumenten, die normali ter een ander merk mineraal water kopen, ertoe brengen nu eens Sourcy te kopen. Want we

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 8