De echte kenners weten het: Op 2 oktober openen de Nederlandse brouwers weer het bokbierseizoen. Heineken doet dat deze keer met een opvallend nieuwe verpakking en een spectaculair herfst-aanbod voor de Tarwebok-liefhebbers. De bokbiermarkt is in 1994 voor het derde achtereenvolgende jaar aanzienlijk gegroeid. Tot 1992 ken merkte de bokbiermarkt zich door de aanwezigheid van bokbieren met een meer traditioneel karakter. De introductie van Heineken Tarwebok in 1992 heeft een duidelijke omme keer veroorzaakt in de bokbiermarkt, die van oudsher gekoppeld was aan grauw en somber herfstweer. Heineken Tarwebok heeft een war mere uitstraling en legt de nadruk op de mooie elementen van de herfst. Door gebruik te maken van een tmieke combinatie van zomergerst en zorgvuldig geselecteerde tarwe van de nieuwe oogst, heeft Tarwebok een zachte, licht zoete en iets frissere smaak, die tegemoet komt aan de wensen van bokbierdrinkers. De totale bokbiermarkt (herfst- en lente- bok) is in de periode 1991-1995, mede door de introductie van Tarwebok, meer dan verdubbeld. Aangenaam anders Bokbier is van oudsher een typisch najaarsprodukt. De brouwers maak- van de in de nazomer geoogste t een speciaal donker robijnrood brouwsel. Hiermee was de nieuwe jaargang gerst meteen goed getest tij- s het brouwproces. Het diep-rode bier dat aldus ontstond was vol van smaak, be vatte een hoger alcoholper-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 16