Rare record pogingen gezocht bedenk een nieuw rivella- record Pepsi Light totaal vernieuwd EN WIN HET BOEK! fen beetje vreemd m^r wel lekker; Bunnik In mei 1994 schreef Rivella geschiedenis door in de Beurs van Berlage in Amster dam het grootste levende schil derij ter wereld te onthullen. Een record dat direct werd opge nomen in het Guinness Book of Records. Op het moment heeft Rivella bij drie grote accounts in het Noorden van ons land een actie, die op dat record voortborduurt. Consu menten kunnen een nieuw record verzinnen. Iets dat nog niemand heeft gedaan. Het record moet natuurlijk een beetje vreemd zijn, zoals ook Rivella is. En het moet niet misstaan in het Guinness Record Boek 1995. De winnaars van de beste vreemde recordpoging krijgen het originele Guinness Record Boek 1995. De inzendingen worden door de winkelier bejureerd. 15 Bunnik Pepsi Light was de eerste light cola die op de markt werd gebracht. De eerste in de wereld, en eind jaren zeventig ook de eerste in Nederland. Toen het drie jaar na zijn intro ductie concurrentie kreeg van Coca Cola light, werden al snel smaaktesten onder consumen ten gehouden. "Uit de onder zoeksresultaten bleek dat Pepsi Light de lekkerste light cola werd gevonden. En dat is sinds dat moment altijd zo gebleven", zegt brand manager Willem Houck met gepaste trots. Dat neemt niet weg dat altijd wordt onderzocht of er mis schien toch nog verbeteringen kunnen worden aangebracht. En dat is onlangs gebeurd. Eind september wordt Pepsi Light met een nieuwe smaak op de markt gebracht. Dat is het gevolg van het succesvolle gebruik van twee calorievrije zoetstoffen. Deze combinatie zorgt voor dezelfde zoetsen- satie, maar leidt tot een betere nasmaak. Pepsi Max was de eerste waarin dit concept werd toegepast. Nu volgt dan ook Pepsi Light. Beide houden ech ter duidelijk hun eigen speci fieke smaak. "Uit smaak testen blijkt dat de ge bruikte combinatie van de zoetstoffen uiterst succes vol is. Pepsi Light scoort dankzij de vernieuwde smaak zelfs nóg beter dan voorheen in smaaktesten. En vanzelfspre kend bevat het per glas nog steeds maar ongeveer één calorie." Nieuw uiterlijk De smaak is niet het enige wat vernieuwd is aan Pepsi Light. Het heeft ook een nieuw jasje gekregen. Een moderner, frisser uiterlijk. De dominante kleur blijft wit, wat een symbool is voor light. Maar het decor is gewijzigd. De trend volgend die er momenteel in de fris drankensector is, zijn de naam Pepsi Light en de decorstrepen schuin op het etiket en het blikje geplaatst. De vernieuwde blikjes zullen in oktober een plaatsje krijgen op het winkel schap. Uiteraard afhankelijk van de voorraad oude blikjes. Pepsi Light in flesverpaklcing zal eerder worden uitgeleverd, namelijk al eind september. Deze flessen bevatten boven dien een actie-etiket met spaar- zegel. Pepsi Light heeft name lijk tot en met 31 december een actie met Somebody en Peek Cloppenburg. De actie is heel eenvoudig. De actie zegels moeten worden geplakt op een spaarkaart, die te ver krijgen is bij elk filiaal van deze modezaken. Een volle kaart met tien zegels levert twintig pro cent korting op op een aankoop. "Wij hebben ongeveer dezelfde doelgroep. Jonge vrouwen, die doen .wat ze willen, dragen wat ze willen en drinken wat ze willen. Daarom vonden we deze modeketen een goede partner om een actie mee te organise ren", aldus Willem Houck. De actie met de vernieuwde Pepsi Light in de hoofdrol wordt ondersteund door advertenties in diverse vrouwenbladen, POS- materiaal in de winkels en acties in de winkels.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 15