Stevig in de schoenen met Amstel 1870 Nieuwe bestelfolder Amstel A Zullen de 'Amstel 1870-sokken' u net zo goed staan! Zoeterwoude In het najaar van 1995 gaat Amstel 1870 de Nederlandse pilsproever uitno digen Amstel 1870 te testen en daarbij zijn of haar mening over het toppils te geven. Als dank ontvangt de pilsproever een exclusief paar donkerblauwe sokken met ingeweven dessin. Dit dessin is opgebouwd uit een kleine uitvoering van glazen Amstel 1870. De sokken zijn zowel door dames als door heren te dragen. In januari 1994 was er een ver gelijkbare actie. In plaats van sokken kregen de proevers toen een stropdas of een damesshawl thuisgestuurd. Deze actie was een groot succes. Maar liefst 20.000 stropdassen en 10.000 damesshawls kwamen bij de pilsproevers terecht. Een ver volg op deze actie kon niet uitblijven. Ronald Drieduite, junior product manager van Amstel verwacht dat de aan komende promotie minstens zoveel respons zal opleveren als de stropdassen-actie destijds: "We willen mensen erop wijzen dat Amstel 1870 een pils is en géén speciaalbier. Dat zal hen duidelijk worden als zij de testkaart invullen. De vrag zijn namelijk zó gesteld d steeds opnieuw wordt verw zen naar het 'pils zijn' v; Amstel 1870." Folder Vanaf 11 september zit op iede krat- en zesdrager Amstel 18"/ een testkaart. Kopers van ee zesdrager dienen nog de stree jescode van de verpakking e twee gulden aan postzegels c te sturen. Als er twee stree] jescodes van een zesdragt worden opgestuurd, hoeven t geen verzendkosten te worde betaald. Lezersactie Ronald Drieduite stelt 25 pas 'Amstel 1870-sokken' ter bt schikking aan lezers van Ver van 't Vat. Wat moet u doei om de sokken in uw bezit t krijgen? Stuur voor 13 september eei brief- of ansichtkaart naar di Redactie Vers van 't Vat, kame 2.343, postbus 530, 2380 BE Zoeterwoude. Vergeet nie uw personeelsnummer en he: woord 'Amstel 1870-sokken' t( vermelden. Onder de inzender: wordt geloot. Zoeterwoude Begin augustus heeft de afdeling Marketing een nieuwe folder uitgebracht met te bestellen Amstel-artikelen. Zoals u inmiddels wel weet, is het logo van Amstel en de verpakkingen onlangs aangepast aan deze tijd. Natuurlijk konden de cadeau artikelen niet achterblijven. Ronald Drieduite, junior product manager Amstel: "Het beeldmerk van Amstel op de artikelen was niet meer actueel. Bovendien waren veel artikelen niet meer voorradig. Daarnaast moest on der andere kleding, die in strijd was met de STTVA-code (STIVA: Stichting Verantwoord Alcohol gebruik), uit de folder." Zo is het t-shirt met opdruk 'Amstel bier' vervangen door het Amstel Malt t-shirt. De nieuwe Amstel-folder met bestelformulier is verkrijgbaar bij de afdeling Consumentenservice in Zoeterwoude.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 8