Afscheid van Heineken Open Zondag 30 juli, de finaledag van het Heineken Open, zette onze brouwerij een punt achter het hoofdsponsorschap van de Open Nederlandse Golfkampioen-schappen. Het was het vijfde, drukstbezochte en volgens insiders beste toernooi onder de Heineken-vlag. Het bedienend personeel van de Heineken ontvangstruimte Winnaar Hoch in actie A Het was erg warm, tijdens de zomerse finaledag op de Hil- versumsche Golfclub. Niet alleen door de zon. Ook tijdens de wedstrijd ging het er de vierde toernooidag heet aan toe. Sam Torrance ging na drie ron den aan de leiding en leek af te stevenen op de eindzege nadat hij concurrent Frank Nobilo had afgetroefd. Waar Nobilo terugzakte, steeg de score van Torrance naar -14. Ook de Schotse Heineken-liefhebber raakte echter korte tijd later in de problemen. Hij werd voor bijgestreefd door de Amerikaan Scott Hoch, die stand hield en het Heineken Open 1995 op zijn naam schreef. De Nederlander Rolf Muntz eindigde op een 35-ste plaats. Na een teleurstellende derde ronde, herstelde hij zich tijdens de finaledag. De jonge profes sional eindigde bijvoorbeeld boven publiekslieveling John Daly, een week eerder nog win naar van het British Open. De Amerikaan die beroemd is van wege zijn verre slagen, kwam niet verder dan de 50-ste plaats. Opvallend Opnieuw was de uitstraling van het Heineken-merk perfect in orde. Daarvoor zorgden de diverse reclameborden, vlaggen en para sols. Zeer opvallend waren de Heineken 'rocketmen', bij wie het publiek een biertje kon kopen. Ze liepen tussen de toe schouwers door, met de ver- koopleuze: "Verfrissend ijskoud bier!". Uit een op zijn rug be vestigd tankje tapten ze een plastic glas vol heerlijk helder Heineken. Geholpen door het bierige weer hadden ze over klandizie uiteraard niet te klagen. In het drukbezochte tentendorp had Heineken zowel een ont vangstruimte als een winkeltje met Heineken World of Golf- artikelen ingericht. In het win keltje had zich een glasgraveer der geïnstalleerd, bij wie het publiek een in het winkeltje gekocht Heineken Open-bier- glas kon laten graveren. Zowel voor het glasgraveren als voor de Heineken golfartikelen was erg veel belangstelling. Pickwick Ice Tea In het publiek, bijvoorbeeld op de tribunes rond de 18de hole, was de frisdrank Pickwick Ice Tea opvallend aanwezig. Over al zag je mensen met de koele blikjes en de fris ogende drink- bekertjes van dit nog jonge produkt van Vrumona. Op het parkeerterrein kregen de bezoe kers een klein blikje Pickwick Ice Tea gratis, voor de dorst onderweg naar huis. Twee'rocketmen'in actie A Scott Hoch ontving zijn prijs uit handen van mr. Pieter van Vollenhoven

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 29