In september krijgen kopers van een zesdrager Kylian tijdelijk een goudkleurig bewaarblikje met tien Kylian-viltjes cadeau. Naast de viltjes zit in elk blikje ook een folder waarmee gespaard kan worden voor unieke Kylian-artikelen. Het viltjesblik is direct aan de zesdrager vastgemaakt met behulp van een folie. Hierdoor heeft de consument direct voor deel en hoeft deze niets op te sturen om deze viltjes in het bezit te krijgen. Om de echte liefhebber van Kylian wat extra's te bieden, is een spaar mogelijkheid aan de actie toe gevoegd. Een drietal artikelen kan worden besteld door het benodigde aantal streepjescodes op te sturen en een geringe bij drage te betalen. dacht te brengen. De markt voor speciaalbieren kenmerkt zich door het impulskarakter van de koop. Vele consumenten beslis sen dan ook op de winkelvloer welk speciaalbier zij zullen kopen. Door deze krachtige actie is het mogelijk om meer te verkopen. Het gebruik van opvallend reclamemateriaal op de winkelvloer is daarbij zeer belangrijk. Hiervoor is een spe ciale stijlvolle kartonnen stel lage gemaakt waar de zesdragers in uitgestald kunnen worden." Genietbier "Speciaalbier maakt de laatste jaren een flinke groei door. Bin nen het segment van speciaal bieren zijn er enkele duidelijke verschillen. Naast de meer door- drinkbare speciaalbieren als het witbier Wieckse Witte en het amberkleurige bier Vos, zijn er de echte genietbieren zoals Kylian en Amstel Gold. Dit zijn bieren met een relatief hoog alcoholpercentage, fe moet er even voor gaan zitten, om er echt van te kunnen genieten. Binnen dit segment neemt Kylian een prominente plaats in. Het heeft daarmee een vas te plaats gekregen tussen de zwaardere speciaalbieren. Omdat traditioneel vanaf sep tember de vraag naar de zwaar dere speciaalbieren toeneemt", vervolgt Paul van Doorne, "is deze maand het goede moment om Kylian weer onder de aan dacht te brengen. Naast de actie met de viltjes zal in het najaar ook de commercial op radio en televisie worden uitgezonden. De slagzin 'Kylian. Gebrouwen om ontdekt te worden', is ook in 1995 in alle opzichten zeer actueel." Als eerste is er het speciaal voor Kylian ontwikkelde moderne zaklampje met ingebouwde fles-opener. Daarnaast is er een stijlvolle roestvrijstalen Kylian flesopener en kan het speciale Kylian-schort worden besteld. Accent "Naast lokale acties voor Kylian hebben wij één keer in het jaar een nationale actie", legt junior brand manager Paul van Door ne uit. "Deze actie is ontwik keld om Kylian op een eigen bijzondere wijze onder de aan HKhÈSilSP* üi'.D'jy/El'.iJEiï Verlotingsactie Vers van 't Vat heeft twintig Kylian-zaklampjes te verloten. U maakt kans op dit unieke col lector's item als u voor 13 sep tember een brief- of ansicht kaart stuurt naar: Redactie Vers van 't Vat, kamer 2.343, postbus 530, 2380 BD Zoeterwoude. Vergeet niet uw personeels- nummer en 'actie Kylian Pen- light' te vermelden. ■EXEN PJERIJiEN 0;: \m Beïujen gs&gs»- Het Kylian-zaklampje

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 28