Muzikale promoties Heineken De reclamecampagne van Heineken behoort bij de tien meest gewaardeerde in Nederland. Een belangrijke rol daarin wordt vervuld door de muziekkeuze. Heineken muziek blijkt erg goed aan te slaan bij de Nederlandse bierdrinker. Een goed voorbeeld daarvan is de populariteit van het nummer 'Julie July' van de Heineken- commercial 'Zomer', dat nu zelfs op de hitlijsten prijkt. afspraken. Bert Heerink staat onder contract bij deze maat schappij, die naast de cd-single 'Julie July' inmiddels een volle dige cd van hem heeft uitge bracht. De titel daarvan is 'Storm na de stilte'. "De samenwerking met Arcade betekent duidelijk een extra versterking van de marketing-communicatie rond het Heineken-merk in de zomer periode. Je kunt stellen dat we er samen met deze platenmaat schappij in zijn geslaagd de car rière van Bert Heerink een posi tieve impuls te geven èn het Heineken merk op een opval lende manier onder de aandacht te brengen. Reden te meer om de lezers van Vers van 't Vat bij dit nummer de single cd 'Julie July' aan te bieden", concludeert Peter van Campen. Horeca Van de cd 'Storm na de stilte' heeft Heineken er 5000 inge kocht, die zijn bestemd voor de horeca. Wanneer u een biertje gaat drinken in een Heineken- café, bestaat met andere woor den de kans dat deze cd er wordt gedraaid. 'Julie July' is al heel wat keren op de radio te horen geweest. Dat het nummer hitpotentie had was al enigszins te voor spellen. Het was vorig jaar al te horen bij de Heineken-com- mercial 'Zomer', als eerste Nederlandstalige lied bij een Heineken-seizoenscommercial. Eerder viel de keuze op Engels talig materiaal. Er is gekozen voor Nederlands talig omdat daarmee wordt onderstreept dat Heineken een merk is voor iedere Nederlan der. De overschakeling op Ne derlandstalig repertoire bleek een goede zet, want het sloeg meteen erg aan bij de consu ment. De vele positieve reacties van consumenten die de afde ling Consumentenservice van onze brouwerij ontving, getui gen daarvan. Thema's De stem van Bert Heerink, het type muziek en de teksten brengen (zoals Marketing dat verwoordt) 'het Heineken- gevoel goed over'. Peter van Campen: "We hebben het dan over de thema's vrijheid, levens- plezier en vitaliteit. Die zijn verweven in de totale Heine- ken-campagne. De teksten zijn geschreven door Harry Kramp van ons reclamebureau PPGH/JWT en omdat ze horen bij onze commercials, bezit Hei neken de auteursrechten." Een en ander heeft ertoe geleid dat diverse platenmaatschap pijen bij Heineken aanklopten om te praten over het uitbren gen van cd's met de populaire Heineken-muziek. Met één daarvan, Arcade, kwam het tot Heineken product manager Peter van Campen: "Deze muziek past perfect bij het gevoel dat Heineken wil overbrengen bij onze consumenten. Uit een recent onderzoek van het bureau Trendbox blijkt dat de consumenten de Heineken-commercials zeer waarderen. De sei- zoens-campagne eindigde in de top tien van 'meest genoemde leuke reclames'.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 8