Marie Heinekenplein opgeleverd Horeca-promoties Heineken voortgezet idsab- se van t van rende voren rullen orden if het wet- \msterdam Het was feest op 23 juni op het voormalige terrein van de Heineken brou werij. Waar vroeger jarenlang de gebouwen van de Heineken •rouwerij stonden, is inmiddels oen geheel nieuw complex ver rezen. Daarin hebben kantoren, winkels, een parkeergarage en 129 woningen een plaats gevon den. Het complex heeft de vorm van een deel van een cirkel. Het ligt achter het Heineken Ontvangstcentrum aan de Stadhouderskade, waaraan jaar lijks duizenden toeristen een bezoek brengen. En waar het oude brouwhuis nog in volle glo rie prijkt. Het nieuwe plein is Marie Heinekenplein ge noemd. Marie Heineken was de nicht van Gerard Adriaan Heineken, de stichter van het Heinekenconcem. Omdat Marie Heineken schilderes was, vond het stadsdeel De Pijp het toe passelijk het plein naar haar te vernoemen. Alle straten in deze Amsterdamse wijk dragen namelijk de naam van een schilder. Op 23 juni droeg bouwer Hillen Roosen het complex over aan het stadsdeel. Dat ging gepaard met een feestelijke receptie voor genodigden en een groot straat feest voor alle wijkbewoners. Bovendien schonk het bouwbe drijf een standbeeld, gemaakt door Nic. Jonk. Mevrouw D. Vermeulen, voorzitter van de stadsdeelraad, onthulde het beeld 's middags onder grote belangstelling. Op het plein stonden tapbuffetten van Hei neken. Begin september zal de deelraad zelf het Marie Heine kenplein officieel openen. De Bedrijfsgezondheids dienst Amsterdam houdt sinds 4 juli ook kantoor op de 2e verdieping van de woontoren in het nieuwe complex. De BGD is ver huisd van 2e Wetering plantsoen 13 naar Marie Heinekenplein 202. De BGD heeft ook een nieuw telefoonnummer gekregen: (020)-6624264. Faxnummer: (020J-6625912. Het postadres blijft postbus 28, 1000 AA Amsterdam, of per interne post A/Wet. Hen si het dach- n ver- Waar- 3 war ticus. n die kwa- :iever ïmist ieten ecep- nden. inlijk werd t alle die an de Zoeterwoude Horeca-onder- nemers kunnen in september een avond Pleinbioscoop win- nen. Deze prijs is de hoofdprijs n een prijsvraag die Heineken •li Het Bierblad samen organi seren voor actieve horeca-on- Jernemers. Horeca-onderne- mers die wilden deelnemen, moesten voor 15 juli, samen met twee of meer andere on dernemers, een plan indienen hoe zij zo'n avond zouden nganiseren. Heineken heeft deze wedstrijd georganiseerd om het Heineken horeca promotieprogramma, waarvan de Pleinbioscoop deel uitmaakt, opnieuw onder de aandacht te brengen. Vorig jaar ontwikkelde en introduceerde Heineken namelijk dit promo tieprogramma voor de horeca. Het bevat tal van promoties van uiteenlopende aard. Elk is toe gespitst op een bepaald type horecazaak. Zo is er voor het buurtcafé bijvoorbeeld het Heineken graveerfeest en voor het grand café de Heineken Jazz Blues Night. Het doel van dit promotieprogramma is tweeledig. De horeca-onderne- mer wordt met raad en daad ondersteund bij het organiseren van spraakmakende activitei ten in en rond zijn zaak. Hij zou daardoor immers publiciteit krijgen, extra omzet en moge lijk nieuwe klanten. Voor zijn gasten betekent het extra dyna miek en gezelligheid in hun vas te zaak. Ook wil Heineken zijn merkimago bij de consument verbeteren en verstevigen. En de consumenten zich bovendien bewuster laten worden van het merk dat in de zaak wordt geschonken. Belangrijk Bovendien vindt de brouwerij het belangrijk dat met behulp van dit programma extra servi ce en omzet kan worden gebo den aan de horeca-ondememers. De reacties tot nu toe op de gehouden activiteiten zijn enthousiast. De brouwerijver tegenwoordigers zullen dan ook verdergaan met het inzetten van de verschillende promoties bij de diverse horeca-relaties. Voor belangstellenden die ook weieens zo'n activiteit willen meemaken, doen wij een kleine greep uit de activiteiten in juli en augustus. U kunt deze lezen op pagina 30.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 7