Zuid-Afrika wint wereldbeker rugby 7UP Green Discovery Lingen's Blond bij Stones-concert Cape Town Heel Zuid- Afrika stond eind juni op zijn kop toen hun nationale team De Springbokken de Rugby World Cup in de wacht sleep ten. De Zuid-Afrikanen won nen in de finale met 15-12 van de All Blacks uit Nieuw-Zee- land. Het door Heineken ge sponsorde Rugby World Cup toernooi werd voor de derde keer in Zuid-Afrika gehouden. Voor de 62.000 supporters in het stadion was dit zowel een emo tioneel als een historisch hoog tepunt. Het was namelijk de eer ste keer dat de Zuidafrikanen de cup wonnen. Het toernooi had grote interna tionale belangstelling van de pers. De sponsoring door Hei neken bleek ondermeer uit de advertenties in de programma boekjes, reclame op billboards, taxi's en t-shirts. Daarnaast had ons bedrijf een Heineken House in Johannesburg inge richt, waar zowel de sterren van de Rugby World Cup als andere genodigden werden ontvangen. Bunnik 7UP is gestart met een uitgebreide spaaractiviteit onder de naam '7UP Green Discovery'. Op alle 7UP-etiketten (op die van de 20 cl fles na) staat tot half november een Green Stamp (groene zegel). Met deze zegel kan de consu ment sparen voor allerlei arti kelen die te maken hebben met bergbeklimmen en andere bui- ten-activiteiten. De promotie wordt met actie-etiketten en flessenhangers onder de aan dacht gebracht. Landgraaf Bij het concert van rockband The Rolling Stones, onlangs in het Limburgse Land graaf, hebben 70.000 mensen kennisgemaakt met Lingen's Blond. De Stones-concertorga- nisatie stelt als voorwaarde, dat tijdens de concerten van hun huidige 'Voodoo Lounge'-toer- nee alleen bier met een laag alcoholpercentage mag worden verkocht. Jan Derek van Karnebeelt (Marketing Lingen's Blond): "Voor het concert in Landgraaf Bij het concert van The Rolling Stones in Landgraaf maakten 70.000 mensen kennis met Lingen 's Blond was bierbrouwerij Brand gecon tracteerd als bierleverancier. Aangezien deze brouwerij geen laagalcoholisch bier brouwt, heeft ze als goede collega de Heineken Brouwerijen gebeld. Vervolgens is in goede samen werking geregeld dat Lingen's Blond het bier van het Stones- concert in Landgraaf werd." Op het concertterrein is gebruikgemaakt van kelder bierwagens waarop standaard tapinstallaties zijn aangesloten. De 70.000 bezoekers waren goed voor een afname van 500 a 600 hectoliter Lingen's Blond. Met onder andere bebording, merkbekertjes en t-shirts was gezorgd voor een goede uitstra ling van het jonge biermerk.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 25