Amstel 1870 ook in 24-vaks krat Vanaf 12 juni krijgen de slijters Amstel 1870 niet meer in 6-packs, maar in 24-vaks kratten aangeleverd. De brouwerij komt daarmee tegemoet aan een wens van veel slijters. Vers van 't Vat-actie Ronald Drieduite stelt tien Amstel 1870 dienbladen be schikbaar om te verloten onder het personeel. Als u wilt mee dingen, kunt u een (brief)kaart zenden aan de redactie Vers van 't Vat (zie pagina 2 voor het adres). Vermeld op de kaart uw naam, adres, personeelsnum- mer en afdeling en geef ant woord op de vraag 'wat is het thema van de Amstel 1870 reclamecampagne De kaart moet uiterlijk 10 juli bij de redactie zijn. Onder de inzenders van de goede oplos sing worden de tien dienbladen verloot. Martin Stam (National Accountmanager Liquor) en Ronald Drieduite (junior productmanager Amstel) Tot voor kort werd Amstel 1870 alleen uitgeleverd in 6-packs. Zowel bij supermarkten als bij slijters en ook in de horeca. Naar aanleiding van geluiden uit de markt, heeft Amstel navraag gedaan bij slijterske tens. Het doel was te informe ren of de slijters Amstel 1870 in kratten in het assortiment wilden opnemen in plaats van de 6-packs. De reacties van de slijters waren enthousiast. "Amstel 1870 was meestal op het schap tussen de speciaal- bieren te vinden. Maar het is helemaal geen speciaalbier", benadrukt junior productma nager Amstel 1870 Ronald Drieduite. "Het is een toppils. Een stevig pils, dat kan worden omschreven als voller van smaak, aromatischer en hop- piger dan andere pilsener bieren, met een alcoholpercentage van 5. Het hoort bij de andere pilseners te staan. Door Amstel 1870 in een standaard 24-vaks krat te leveren, is het voor de slijter mogelijk Amstel 1870 daar te zetten waar het hoort. Voor de consument is dit ook overzichtelijker. Bovendien waren de slijters er enthousiast over dat zij zich door deze verpakking onder scheiden van de supermarkten. Want in de supermarkten, waar al te weinig ruimte is voor het gehele bierassortiment, blijft het 6-pack gewoon gehand haafd", vertelt Drieduite. Ook de horeca krijgt Amstel 1870 voortaan in het rode Amstel krat, dat voorzien is van een Amstel 1870 sticker. Daarmee behoort het moeten verwijderen van de kartonnen sixpack-verpakkingen tot het verleden. Slijtersactie Om de introductie van Amstel 18 70 in 24-vaks kratten bekend heid te geven, is speciaal voor de slijters een actie ontwikkeld. De consument die een heel krat 1870 bij zijn slijter koopt, krijgt tijdelijk (zolang de voorraad strekt) een fraai dienblad cadeau.Een opvallende display zorgt er samen met raambiljet ten en hangkaarten voor, dat de consument in de slijterij op de actie wordt geattendeerd.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 8