Veel deelnemers Amstel-actie Amstel houdt één keer per jaar een grote nationale promotie. Daarmee laat het merk negen weken lang extra duidelijk zien hoe dynamisch het is. Dit jaar heeft de actie als thema 'Gratis op vakantie met Amstel'. Een doppenspaaractie waarbij vele geldprijzen en vakanties in eigen land zijn te winnen. De eerste berichten over het verloop van de promotie zijn positief. Ruim twee weken na de start op 8 mei, waren al duizenden inzendingen binnen. >e doppen van de actieflessen mstel bier en Amstel Malt, ijn aan de binnenkant bedrukt net typisch Nederlandse lezienswaardigheden. De deel- emers sparen van elk van de aalf Nederlandse provincies wee doppen. Om een voorbeeld geven: van Noord-Brabant ijn dat Kasteel Helmond en de int Jan. tijd prijs 'oals vorig jaar met het WK- ickisooknu gekozen voor een 1 tijd prijs'-formule. De consu lent kan al meedoen, door de vee doppen van één provincie te sturen. Die zitten gega- deerd in elk krat. Iedere deel- ner krijgt het speciaal voor ze actie ontwikkelde boekje lp de Hollandse toer' gratis misgestuurd", vertelt Tom an Lambaart (Marketing amstel). "Op die manier sti- nuleer je dat mensen meedoen, en je voorkomt dat ze achteraf liet gevoel hebben dat ze alle moeite voor niets hebben geno men. Tenslotte gaat het om tevreden consumenten, zodat ook op langere termijn extra verkopen gerealiseerd kunnen worden." In de dagtripgids 'Op de Hol landse toer', staan veel tips voor gezellige uitstapjes in eigen land. Om een toegevoegde waar de te hebben op de bekende dag tripboekjes van VW of ANWB, is gekozen voor vermelding van interessante, maar minder bekende reisdoelen. De grote bekende attractieparken zijn met opzet weggelaten. Deelnemers die de doppen van meer provincies sparen, maken kans op vele geldprijzen, zodat veel mensen wat kunnen win nen. In totaal is 250.000 gulden aan vakantiegeld te verdienen. Deelnemers die alle twaalf pro vincie-setjes hebben verzameld, maken bovendien kans op een bungalow-vakantie in eigen land. Amstel TV-Quiz Daarnaast is er nog een extra actie-onderdeel: de Amstel TV- Quiz. Mogelijk heeft u die al op televisie gezien. Naast de provincie-doppen is een aantal kroonkurken aan de binnenkant bedrukt met een 'Q'. Inzenders van die dop maken kans op deelname aan de Amstel TV-Quiz 'Wie kent Nederland', wanneer ze tevens een originele slagzin hebben meegestuurd. Vanaf 5 juni is vier weken lang dagelijks een quiz-uitzending op Nederland 3 gepland. De dertig mensen die door pre sentator Maarten Spanjer wor den gebeld, moeten een plaats naam raden van een foto die verscholen gaat achter weg draaiende Amstel-kroonkur- ken. De deelnemers die de plaatsnaam raden, winnen een bungalow-vakantie in Neder land ter waarde van 1250 gul den. Afhankelijk van de snel heid waarmee de plaatsnaam wordt geraden, kan daarbij nog maximaal 750 gulden vakan tiegeld worden gewonnen. Tom van Lambaart: "Gezien de lage drempel voor deelname aan de Amstel TV-Quiz, verwachten we gedurende de gehele actie periode veel consumenten te kunnen overhalen om een krat Amstel bier of Amstel Malt te kopen." Uit de vele inzendingen blijkt andermaal dat de Nederlanders, en met name ook de Amstel- drinkers, graag sparen. De nationale Amstel-promotie duurt nog tot 8 juli.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 13