Hoiecapromotie Lingen's Blond B ent u Lingen's Blond in blik k 1 aar v o o r Zoeterwoude Deze maand start Heineken met een pro motionele actie rond Lingen's Blond in de horeca. Brandmanager Horeca Theo Lek hierover: "Lingen's Blond is destijds met groot succes in de horeca geïntroduceerd. Het bier is zowel op fust als op fles verkrijgbaar. We willen met de nieuwe promotie onze horeca-relaties graag wijzen op de kansen die er voor hen in de markt liggen door Lingen's Blond op fust te nemen. Dat doen we door potentiële afne mers uit te nodigen voor een bijeenkomst, waar ze onder meer een speciaal daarvoor ge maakte videofilm van de Audio visuele Dienst van Heineken Zoeterwoude te zien krijgen." In die film vertellen verschil lende horeca-relaties en consu menten over hun (goede) erva ringen met Lingen's Blond. Na afloop ervan geeft een verkoop leider uit het gebied algemene marktinformatie over Lingen's Blond en beantwoordt hij even tuele vragen. Daarnaast is er een brouwer van Heineken aanwe zig om iets te vertellen over het brouwproces en welke kwali teitseisen er aan de ingrediën ten van Lingen's Blond worden gesteld. Verder krijgen alle Lingen's Blond-tappers in spé het nodige (gratis) promotie materiaal. "Daarmee worden consumenten nieuwsgierig gemaakt en uitgenodigd om Lingen's Blond bij de betreffen de horeca-relaties eens van de tap te proberen", vertelt Theo Lek hierover. ZoeterwoudeLingen's Blond is nu ook in 33 cl blik ver krijgbaar. Uit onderzoek blijkt, dat veel bierliefhebbers in de zomer een voorkeur hebben voor blikverpakking. Vandaar dat Heineken nu met de intro ductie van Lingen's Blond in blik komt. Blikverpakking heeft binnen de thuisverbruiksector maar een klein aandeel. Het is daar om minder makkelijk om de nieuwe verpakking van een bovendien nog jong produkt als Lingen's Blond, op een goede manier op de winkelvloer te krijgen. Thuisverbruikvertegenwoor- diger Jeroen van Gaal hierover: "Het voordeel daarentegen is dat zo'n 'in/out-produkt', zoals wij een seizoensgebonden produkt noemen, maar tijdelijk een plek inneemt. Na de zomerperiode kan er weer een ander produkt voor in de plaats komen. In dat kader zijn relaties bereid om de nieuwe blikverpakking eens uit te proberen. En daar spelen wij als thuisverbruilcvertegenwoor- digers op in. Daarna moet het produkt zichzelf bewijzen. Wordt het goed verkocht, dan zal een relatie bereid zijn het een volgend jaar opnieuw in zijn winkel te verkopen."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 4