Ook de lente in de bol? Deze maand heeft u kennis kunnen maken met het nieuwste bier van Amstel: Amstel Meibock. Alle medewerkers konden namelijk in april gratis een sixpack afhalen in het PUM. En ook menig consument heeft dit amberkleurige bockbier met een volle, lichtzoete en toch fruitige smaak inmiddels gekocht. Dankzij een succesvolle voorverkoop staat Amstel Meibock sinds de tweede week van april bij het grootste deel van de supermarkten in het schap en bij nagenoeg elke Nederlandse slijter. Amstel Meibock is te koop in sixpacks. Voor de horeca is Amstel Meibock geïntrodu ceerd op 30 liter-fusten. Opval lend POS-materiaal en fraaie displays zorgen ervoor dat Am stel Meibock in de winkel de aandacht van het winkelende publiek trekt. Speciale viltjes en tafelkaartjes, showcards en glazen doen dat in de horeca bedrijven. Seizoenbier Amstel Meibock en Amstel Bockbier hebben hetzelfde alco holpercentage en zijn beide sei zoenbieren en daardoor maar beperkte tijd verkrijgbaar. Ver der zijn het twee geheel ver schillende produkten. In vroe ger tijden, toen er nog geen koeling was, ging de brouwerij 's zomers dicht. Om de periode tot heropening te overbruggen werd tevoren bier gebrouwen dat lang houdbaar zou zijn dooi het hoge alcoholpercentage Vandaar het voorjaarsbokbier. Uniek "Bij de introductie zijn veel afde lingen betrokken geweest Naast Marketing waren dai bijvoorbeeld Produktontwik keling, Produktieplanning, Dis tribution and Customers Ser vices, Brandsdesign, Emballagi Inkoop, Reclame Inkoop, ei natuurlijk de Verkooporganisa tie van Horeca en Food. Het sue ces van deze operatie is te dan ken aan hun inzet." Voor elk biermoment De Amsteldrinker kan nu een Meibockje van zijn eigen merk drinken. "Het merk Amstel staat het dichtst bij de bierdrin kers en levert hen voor elk bier moment het juiste bier", vertelt Arian van der Linden, brand- manager Amstel Line Exten sions. "Zo voerde de Amstel brouwerij na de oprichting in 1870 bijvoorbeeld Beiersch bier (wat nu pilsener is), Münchener, Wieneren Dortmunderbier. Dit assortiment is in de loop van de jaren aangepast aan de ver anderende wensen en behoeften van de consument. En vanuit die visie is er naast de bieren Amstel Gold, Amstel Malt, Amstel Light, Amstel Bockbier, Amstel 1870 en Amstel Oud Bruin nu ook Amstel Meibock geïntroduceerd. Dit frisse len tebier met 7 procent alcohol, is er voor de consument die op de warme voorj aars- en zomerda gen wil genieten van een fris en fruitig speciaalbier. De slogan is dan ook 'Amstel Meibock. De lente in de bol'." Thuisverbruikvertegen woor- digei Diederik Bliek, de vertegenwoordiger die de meeste kratten Amstel Meibock heeft verkocht, met de bedrijfsleider van een Albert Heyn-filiaal in Vlissingen 1

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 8