Gedetailleerde resultaten Fersoneelsonderzoek gepresenteerd Opening Amstel River Café in Hongarije Begin dit jaar zijn via een Vers van 't Vat special de eerste resultaten van het Heineken Personeelsonderzoek bekend gemaakt aan de actieve mede werkers. Op 27 en 28 maart werden in Zoeterwoude de gedetailleerde resultaten van het Personeels onderzoek aan de verschillen de management teams en aan de COR gepresenteerd. Dit werd gedaan door IPM Research Advies, het bureau dat het onderzoek samen met Heineken heeft ontwikkeld en uitgevoerd. Tijdens deze bijeenkomsten werd in detail en per bedrijfs onderdeel ingegaan op de on derzoeksresultaten. Tijdens de elk ruim twee uur durende presentaties werd dui delijk, dat er een verschil be staat tussen de opvallend posi tieve algemene waardering die medewerkers voor Heineken hebben en de mening die zij hebben over de meer persoon lijke werksituatie. Daarbij gaat het vooral om zaken die uitma ken of medewerkers plezier en voldoening hebben in het dage lijks werk. Uit de eerste, in de special afgedrukte, resultaten bleek ondermeer dat het over grote deel van de geënquêteer den in het algemeen tevreden is over Heineken als werkgever en dat Heineken in vergelijking met andere bedrijven bijzonder goed scoort. Zeer kritisch Daarnaast komt uit de gede tailleerde gegevens duidelijk naar voren, dat de geënquêteer den zeer kritisch zijn over het sociale klimaat binnen onze organisatie, zoals ondernemer schap, loopbaanplanning, me dezeggenschap, communicatie en de mate waarin zij in hun werk worden gewaardeerd. In de presentatie werd duidelijk dat wij niet altijd effectief omgaan met dit soort specifieke onder delen van ons beleid. En dat is wel noodzakelijk in een veran deringsgezinde onderneming als de onze, vooral omdat 'ver anderen' voor veel medewer kers ingrijpende consequenties heeft. In de discussie kwam naai voren dat ook dit soort zaken van belang is voor het succes van Heineken. Presentatie personeel Na de presentatie onstond eer levendige discussie over d( manier waarop snel en effectie verbetering kan worden gere aliseerd. Bij de managemen teams was er de wens om di resultaten eerst goed te bestu deren. Daarna zal iedere werk maatschappij een plan van aar pak ontwikkelen om dez vervolgens medio mei met d HNB-directie af te stemmer Kort daarop zullen de onde! zoeksresultaten en de te neme acties met de eigen medewe kers worden besproken en ve volgens in gang worden gezet Boedapest Half februari is in gaat hier om het eerste café in het centrum van de Hongaarse een reeks te openen horecabe- hoofdstad Boedapest, vlak bij drijven die een duidelijke linie de drukste winkelstraat, een moeten leggen tussen het merk Amstel River Café geopend. Het Amstel en de plaats van her komst: Amsterdam. Dit con- mogelijk in lijn te brengen m cept is bij Corporate Marketing de uitstraling van het Amst ontwikkeld. merk. Eerder genoemd concept kwam Initiatief in een stroomversnelling op het Als het café in Boedapest st moment dat twee ondernemers cesvol is, wil Amstel in de ti contact zochten met Amstel komst in de hoofdsteden v Trading in Hongarije. Deze de Europese landen waar 1" mannen hadden het plan opge- merk verkrijgbaar is, een A vat om een café te openen met stel River Café openen. Veel Amsterdamse signatuur en echter afhangen van partieul klopten bij de brouwerij aan initiatief. Gert den Herti voor ondersteuning. Die steun global brandmanager Ams kwam van Amstel Trading en over het project: "Het is n Heineken Corporate. de bedoeling dat we zelf ca Vervolgens werd in samenwer- gaan exploiteren, maar we lei king met Amstel Trading en nen de ondernemers wél one Heineken Nederland het plan steuning bieden. Veel van 1 verder uitgewerkt. Het Amstel succes van zo'n kroeg ha: Brand Team stelde samen met dus af van het enthousias Joost van Roon, productma- van de ondernemers." nager Amstel Horeca, Theo Migo van Amstel Trading en Hij vervolgt: "Het AmstelRi Hans van Hoogdalem van het Café biedt de brouwerij Heineken Bouwbureau een lijst mogelijkheid zich te om samen van aspecten waaraan scheiden, wat zeker in Hor een Amstel café zou moeten rije van belang is, omdat voldoen. Hans van Hoogdalem mogelijkheden voor advertis heeft in de afgelopen jaren gro- door de overheid aan ban te internationale kennis opge- zijn gelegd", aldus Gert bouwd van de inrichting van Hertog. "Bovendien biedt s cafés. Hij bezocht Boedapest, initiatief de brouwerij de m< bekeek de plannen en adviseer- lijkheid zich te profileren de enkele aanpassingen om de de horeca als een brouwerij uitstraling van het café zoveel meer kan dan bier leveren.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 6