Duitse zege bij Davis Cup Wat volgens velen een Nederlandse overwinning had moeten worden, is uiteindelijk uitgelopen op een Duitse zege over Oranje. De Nederlandse tennisploeg speelde goed, maar behaalde niet de eindstreep van deze Davis Cup-ronde die van 31 maart tot en met 2 april in Utrecht werd gehouden. Een verslag van dit door Heineken gesponsorde toernooi. eerste game tegen Michael Stich verloor. Het verloren dub belspel op zaterdag maakte echter dat de Nederlanders de daarop volgende wedstrijden punten moesten scoren. Dat gebeurde niet. Krajicek verloor na vier sets (6-3, 6-4, 3-6 en 6-1) van Boris Becker. Ook Haarhuis verloor de wed strijd tegen Stich. Maar die was wel tot het laatste toe spannend. Volgens sommigen was het zelfs de beste wedstrijd van het toernooi. De vele Oranje-fans die de wedstrijden in Utrecht bezochten waren dan ook niet echt teleurgesteld. Ze konden ondanks alles met een goed gevoel naar huis. Sponsoringveld Heineken kan eveneens terug kijken op een bijzonder mooi toernooi. Het was overigens voor het eerst dat Heineken de Davis Cup sponsorde. Heine ken heeft wel vaker het US Open gesponsord, eveneens een tennistoernooi. Een en ander houdt overigens verband met het nieuwe sponsoringveld van Heineken N.V., die onlangs na een aantal jaren golf voor tennis verruilde. Heineken Nederland verzorgde de aankleding tijdens de Davis Cup. Dat gebeurde ondermeer door een speciale VIP-ruimte, een levensgroot billboard en Oranje-petten voor de fans. Paul Haarhuis in actie De Oranje-fans A vermaakten zich volop De Nederlandse toptennissers Jacco Eltingh, Richard Krajicek en Paul Haarhuis wisten het publiek goed te boeien. In het begin leek het er ook op dat de Nederlandse ploeg volop kan sen had om deze ronde van de Davis Cup te winnen. Paul Haarhuis won vrijdag 31 maart de wedstrijd tegen Boris Becker. De stand kwam daardoor op 1 -1omdat Richard Kraj icek zij n

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 17