Pickwick Ice Tea bruist van activiteiten Een zonnige kijk op Rivella Bunnik Het blijft 'fun' met Rivella. Wie vanaf de laatste week van mei een fles Rivella koopt, krijgt daarbij een actie folder. Niets bijzonders, lijkt het. Maar Rivella zou Rivella niet zijn als daarmee niet iets 'vreemds' aan de hand zou zijn. In de folders zijn namelijk 'funglasses' gestanst. En met zo'n vrolijke kartonnen zonne bril op de neus, ziet de wereld er veel zonniger uit... Utrecht, Europa Cup Kampong, ATP Rosmalen, EK hockey dames, Heineken Open Golf, Dutch Open Tennis, Ballon feesten Joure, Sail Amsterdam en Dutch Open Polo. Vrumona en Douwe Egberts werken in de aankleding van de evenemen ten nauw samen met onze Reclame Service Dienst. Reclame Radio- en TV-commercials zul len het publiek erop wijzen dat Pickwick Ice Tea niet zomaar een frisdrank is, maar 'the dif ferent refreshment'. De andere verfrissing. En ook later in de zomer zal Pickwick niet stilzitten. Dan staat ondermeer een geld terug actie op de literflessen op het programma. Vers van 't Vat-actie Hélène Weesie, Brandmanager Pickwick Ice Tea bij Vrumona, stelt drie T-shirts en vijftig sleutelhangers ter beschikking om te verloten onder de Vers van 't Vat-lezers. Als u wilt meedingen, zend dan een brief- of ansichtkaart naar de redactie van Vers van 't Vat. (Zie pagina 2 voor het adres). Vermeld op de kaart uw naam, adres, woonplaats, personeels- nummer en afdeling. Uw aan melding moet 19 mei bij ons binnen zijn. De kartonnen zonnebril is ech ter slechts een voorproefje voor een serieuzere actie. Op dezelf de folder is namelijk te lezen hoe de consument met grote korting in het bezit kan komen van een echte zonnebril. Deze is speciaal voor Rivella ont wikkeld. En dat-ie vreemd is, spreekt voor zich. Hoe meer dopringen worden verzameld, hoe hoger de korting op de zonnebril. Richtte Rivella vorig jaar alle ogen op zich met het grootste levende schilderij ter wereld, ook dit jaar zal Rivella van zich doen spreken. In enkele grote steden zullen namelijk stads bussen van een wel heel bij zondere Rivella-reclame wor den voorzien. Hierop komen we in het volgende nummer van Vers van 't Vat terug. Eigen T-shirt Vanaf begin mei heeft Pickwick nog een andere aantrekkelijke actie. Dan kan de consument een 3-pack met blikjes Pickwick Ice Tea Lemon kopen voor de prijs van slechts twee blikjes. Op de actie verpakking staat ook eenbestelkaart afgedrukt. Daar mee kan de consument voor nog geen tien gulden een T-shirt bestellen. Ook voor de horeca is allerlei reclamemateriaal ontwikkeld om de aandacht te trekken. Zo als bijvoorbeeld glazen en hang kaarten. Voor grandcafés is er een reuzeformaat bolglas, dat de horeca-exploitant gevuld met citroenen op zijn bar kan zetten. Bunnik Ice tea is het snelst groeiende segment op de fris- drankenmarkt. Om optimaal van die groeimarkt te profiteren, komt Pickwick Ice Tea dit jaar met een aantal acties om de aan dacht van de consument op zich te richten. Het borrelt, of beter nog: bruist van de activiteiten. Zo laten bijvoorbeeld demon- stratrices het winkelende pu bliek kennismaken met Pick wick Ice Tea. Wie in de maanden april en mei twee blikjes of één fles Pickwick Ice Tea koopt, krijgt daarbij gratis een sleutel hanger in de vorm van een blikje. Deze is niet alleen aardig om te zien, maar ook nog praktisch. In het mini-blikje kunnen na melijk kwartjes worden be waard. Gemakkelijk, wanneer er kleingeld nodig is om bijvoor beeld even te bellen... Pickwick Ice Tea is ook op an dere manieren actief. Bij tal van evenementen zal het promotie team aanwezig zijn met de speciale Pickwickmobiel (een grote vrachtwagen). Vanuit deze mobiel wordt Pick wick Ice Tea verkocht of ge sampled. Dit kan dan worden opgedronken op het bij de mobiel geplaatste terras met Ice Tea-strandstoelen, opblaasbare blikken en parasols. Dat gebeur de al bij de Davis Cup. Een greep uit andere evene menten waarbij het team in actie komt: Bevrijdingsfeest Arnhem, De Boer handelsdag, Marathon van Utrecht, Europa

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 13