Nieuw: 7UP Ice-cola paarden uit het Amstel-logo staat. Verder zullen ondermeer Amstel-parasols worden neer gezet. Jubileum-concert De persconferentie in Den Bosch werd afgesloten met een akoestisch optreden van Nor maal. Onder de smeedijzeren Amstel-kroonluchter van de Amstel Taveerne bewezen Jolink en zijn compagnons dat ze volleerde entertainers zijn. De country-rock en Achter- hoekse hoempa bracht de aan wezigen in de Cambrinuskelder al snel aan het "brekken en dal- deejen" (vertaald: "plezier ma ken zonder anderen lastig te val len"]. Dit optreden was slechts een voorzichtig voorproefje. De Veldtocht 'Wi-j luusteren of niet' duurt tot 1 november aan staande. Amstel zal in het kader van de overeenkomst ook medewer king verlenen aan een groots opgezet jubileum-concert van Normaal. Dat wordt gehouden op Hemelvaartsdag in Hum- melo; de thuisbasis van de Achterhoekse rockband. Tij dens dit evenement zullen diverse bekende Nederlandse popsterren een gastoptreden verzorgen. Normaal proost met Dick Hageman op de samenwerking Wat Normaal teweeg brengt bij hun publiek is Hollands, er heerst saamhorigheid, er is vooral ook veel plezier en gezel ligheid. Dat past bij Amstel." Normaal kan door de samen werking extra aandacht beste den aan de omlijsting van de concerten. We moeten daarbij denken aan nieuwe podium aankleding, hooi- en confetti- kanonnen, lichtshow en tal van speciale effecten. "De show belooft nog spectaculairder te worden dan de afgelopen 19 jaar reeds het geval was," aldus de band tijdens de persconferentie. Tijdens de première, 24 februari in Lichtenvoorde, bleek dat inderdaad het geval te zijn. In het decor van Normaal is ge zorgd voor Amstel-uitstraling. Bij deze toevoeging aan het decor-ontwerp, heeft Bennie Jolink zich laten adviseren door ontwerper Hans van Hoog- dalem van het Heineken Bouw- adviesbureau. Aan weerszijden van het podium hangen Am- stel-coulissedoeken. Achter de drummer hangt een doek waar op het schild met de twee Normaal'live'in Lichtenvoorde A. Bunnik Vmmona brengt als eerste ter wereld een nieuw produkt van 7UP op de markt: Ice-cola. Het gaat hier om een volstrekt nieuwe cola, licht en verfrissend van smaak, zonder kleurstoffen, cafeïne en conser veringsmiddelen. De doelgroep vormt de jeugd van 12 tot en met 19 jaar die cola drinkt. Brandmanager Willem Houck over het nieuwe produkt: "Ice- cola past prima onder de para plu van 7UP. Wij hebben uit marktonderzoek geleerd dat de consument behoefte heeft aan een lichte en verfrissende cola. 7UP Ice-cola heeft een lichtere smaak dan gewone cola en is bovendien verfrissender. Ver frissend en helder passen ook bij 7UP. Verder ziet 7UP Ice-Cola er door de lichte kleur heel natuurlijk uit en ook dat is een van de kenmerken van 7UP. Het is kortom een echte fris drank voor de doelgroep. We verwachten dat het nieuwe pro dukt onder de coladrinkers voor 12% meer consumptie zal zor gen." Verpakking 7UP Ice-Cola verschijnt in de inmiddels bekende Pepsi-fles. De uitstraling is echter typisch 7UP: verfrissend en natuurlijk. De introductie ervan gaat ge paard met een aantal activitei ten voor jongeren en de 7UP K2- expeditie van de Nederlander Ronald Naar naar de op een na hoogste berg van de wereld. Verder wordt de introductie ondersteund door tweehonderd nieuwe commercials. 7UP Ice-cola: een revolutie op cola-gebied

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 9