Commerciële samenwerking Amstel en Normaal 'Wi-j luusteren of niet' (Achterhoeks voor 'wil je luisteren of niet'), is het motto van de twintigste toernee van de rockgroep Normaal. Bij een groot deel van de concerten van deze 24 februari begonnen 'Veldtocht' zal Amstel bier worden geschonken. De bandleden ondertekenden daarvoor 14 februari een commerciële overeenkomst met Dick Hageman die de Amstel Brouwerij vertegenwoordigde. De ondertekening van het contract gebeurde symbolisch op een grote kroonkurk van Amstel SSP/Asj.J,-! - i.;r, u,Z7iV,. f iiJt/Y) y sZ/Zt;/ - f' t'*- pp WJÏ vj/ID isjjvj/tvjj<:s0 Tsmzr.-£?j;z:;z%~ Met name de Brabantse en Gel derse pers waren sterk vertegen woordigd bij de desbetreffen de persconferentie in de Cam- brinuskelder in Den Bosch. Zij kregen van bandleider Bennie Jolink en Dick Hageman een uitleg over de samenwerking. Het gaat niet om sponsoring. Wel wordt op zoveel mogelijk van de 120 concertlocaties Amstel bier getapt en verkocht. De organisatoren van de con certen zijn vrij in de keuze van een biermerk. Normaals "Veld tocht '95" brengt de boerenroc- kers echter vaak in feesttenten op het platteland, waar de band wordt verzocht zelf te zorgen voor voldoende bier. De afgelo pen jaren namen ze hun eigen 'Normaal bier' mee. Dat werd tot voor kort gebrouwen door een Limburgse brouwerij. De Achterhoekse rockers besloten daarmee te stoppen en waren op zoek naar een vervangend bier. Dat is Amstel geworden. Jolink illustreerde de samen werking met de stelling: "De beste rockers drinken het." Gezelligheid Hoofd Horecagebied Gelder land/Overijssel Dick Hageman over het tot stand komen van de overeenkomst: "Ons kwam via onze vertegenwoordiger Walter Boschker ter ore dat Normaal met een brouwerij in zee wilde gaan. Walter heeft contact ge zocht en sinds de eerste afspraak ging alles van een leien dakje.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 8