'Accent' voor campagne Heineken Introductie Orangina Zoeterwoude De vier sei zoenen-campagne 'Heerlijk Helder Heineken' is bekroond met een 'Accent', een onder scheiding van de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN). Heineken kreeg de adverteerdersprijs omdat de sei zoenscommercials volgens de jury reclamewerk vertegen woordigen zoals het behoort te zijn: "Vakwerk dat werkt", aldus de SAN. De stichting stimuleert ondermeer met 'Accenten' vakmatig en effec tief reclamewerk. De televisiecampagne van Heineken, in opdracht vervaar digd door het reclamebureau PPGH/JWT, was genomineerd in de categorie 'Verpakt'. Van de 74 inzendingen waren er 27 genomineerd. Drie ervan kre gen een 'Accent'. Senior brand- manager Monique Peters nam de prijs voor Heineken in ont vangst. De uitreiking vond vrij dag 10 maart plaats tijdens een gala-avond in Le grand chapi- teau van Cirque du Soleil op het Amsterdamse Museumplein. 'Lente' De Heineken-reclame 'Lente' is sinds 21 maart weer op de buis. Het is zowel in beeld als muziek een andere commercial dan vorig jaar. Er is deze keer gebruik gemaakt van een Nederlandse liedtekst. Vorig jaar werd de commercial nog Engelstalig ondersteund. Senior brandma- nager Heineken, Monique Peters: "Met de commercial 'Zomer' zijn we vorig jaar over gestapt op Nederlandse teksten. Dat blijkt een goede zet te zijn geweest, getuige de enthousias te reacties die het teweegbracht. Door gebruik te maken van Nederlandse teksten waarin wordt ingespeeld op de sfeer van de seizoenen en het merk Hei neken, kunnen we onze bood schap 'Heerlijk Helder Heine ken' nog beter ondersteunen." "We houden vast aan de vier seizoenen als thema. Er wordt daarmee een logische associatie gelegd tussen de na tuur en het natuurlijke produkt Heineken pils. Dat maakt de campagne extra harmonieus," aldus Monique Peters. ft de da a ;n beken 1- cwaliteit s- n die in e overzie: it 1 eweg 7 an 6 1 17 irren 20 plaats L raat 26 2 Bunnik Goed nieuws voor liefhebbers van frisdrank op basis van sinaasappel. Vrumona brengt namelijk omstreeks mei/juni 'Orangina' op de Ne derlandse markt. Inderdaad, de bekende Franse sinas in het opvallende bolle flesje. Orangi na zal worden geïntroduceerd in 25 cl-monoflesjes (per vier verpakt in een 4-pack), 33 cl-blik en de nieuwe lichtgewicht glazen literfles. Orangina is in de dertiger jaren ontwikkeld en is afgeleid van het Spaanse merk Naranjina ('naranja' is het Spaanse woord voor sinaasappel). Het karakte ristieke flesje bepaalt al sinds de jaren vijftig het gezicht van Orangina. Het is een premium- sinas. Een sinas van zeer hoge kwaliteit met een unieke, echte sinaasappelsmaak. Uit onder zoek blijkt dat deze smaak niet is te evenaren. Deze komt het beste tot zijn recht als de sinas vóór het inschenken eerst voor zichtig wordt geschud. Dan kan de combinatie van sinaasappel sap (12%) en vruchtvlees (2%) zich goed vermengen. Al met al dus 40% meer sap dan ge bruikelijk. Orangina is licht koolzuurhoudend. Orangina is internationaal een succes. Het is in Europa de snelst groeiende sinas en bekleedt de tweede plaats in de sinas-Top Tien. Met de intro ductie van Orangina speelt Vru mona dan ook goed in op de vraag naar internationale pro- dukten. Daarnaast is de kwali teitstrend erg belangrijk. Boven dien vormen de volwassen frisdrankliefhebbers een groei markt. Deze groep heeft andere eisen. Natuurlijkheid, een min der zoete smaak en minder koolzuur vinden volwassenen relatief belangrijker dan tieners. Daarom is Orangina een goede aanvulling op Sisi Orange.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 5