Bereikbaar met mobiele telefoon Afscheid A. van Elsloo Heerenveen Na een dienst verband van ruim 35 jaar werd op 13 januari afscheid genomen van Anne van Elsloo, groot handelsvertegenwoordiger van Horecagroothandel Hergarden in Grou. Na de voorontvangst in 'de Waterherberg' te Delf- strahuizen vond de receptie plaats in 'de Posthoorn' in Heer enveen. Naast vrijwel alle Frie se collega's waren opvallend veel horecarelaties aanwezig. Anne werd toegesproken door Marinus van Dorst, bedrijfslei der van Horecagroothandel Her garden. De tomeloze inzet en de 'eigen' wijze van relatieon- derhoud van Anne (de klant kwam nooit tekort), liepen als rode draad door zijn toespraak. Namens de gezamenlijke Her- garden-relaties uit Lemmer kre gen Anne en zijn echtgenote Anneke een geheel verzorgde reis naar -plus bezoek aan- de Finale van de Champions League in Wenen. Een passender afscheidscadeau voor deze SC Heerenveen- aanhanger was nauwelijks denkbaar. kaartje van ons concern is, heb ben we besloten om bepaalde medewerkers een eigen mobie le telefoon te geven." Autotelefoon Het mobiele systeem is te ver gelijken met een autotelefoon. Alleen is de handtelefoon van Heineken slechts intern te gebruiken. 95 basisstations in zowel brouwerij als kantoor moeten ervoor zorgen dat de medewerker overal in de brou werij, het kantoor en het Hei neken Ontspannings Centmm telefonisch bereikbaar is. "Er zijn nu 50 handtelefoons, ver spreid over medewerkers van de Interne Dienst, storingsmon teurs, wachtchefs en chefs Brou wen en de chef Ontvangsten." Die laatste, Cees Voermans, is erg tevreden over zijn handte lefoon: "De telefoon is een ver ademing. We zijn nu altijd bereikbaar. Of we nu even naar de kelder moeten, of dat we ons met gasten op het terrein bevin den", aldus Voermans: "Het sys teem is bovendien geschikt voor de bedrijfsveiligheid. Als er iets gebeurt, kunnen we met onze telefoon direct de portier waar schuwen. Een echte uitkomst." Ed Veen: "Snel bereikbaar zijn is een visitekaartje van onze brouwerij. Den Bosch Snelle communi catie is in elk bedrijf belangrijk. Ook bij Heineken. Daarom heeft de Interne Dienst van Heineken Den Bosch mobiele telefoons aangeschaft voor medewerkers die veel van hun plaats zijn. Ed Veen, chef Interne Dienst hierover: "We hebben vorig jaar een onderzoek laten verrichten naar de bereikbaarheid van onze mensen. Uit dat onderzoek blijkt dat ze via ons piepersys- Cees Voermans met de A handtelefoon teem wel goed bereikbaar zijn, maar dat ze bij het oppiepen in veel gevallen niet snel genoeg een telefoon kunnen vinden. Met als gevolg dat iemand van buiten ons bedrijf intussen al weer heeft opgehangen. Of dat een collega van de brouwerij, die teruggebeld moet worden, telefonisch in gesprek is. En omdat snelheid toch een visite-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 24