Rivella in groter blik Nieuwe reclame-campagne 7UP VM? NOTWNfi BilT REAL Bunnik 7UP heeft sinds 15 februari een nieuwe reclame campagne. Het vertrouwde stripfiguur Fido Dido heeft plaatsgemaakt voor een recla me-uiting waarin 'natuurlijk', 'verfrissend' en 'helder' de kern woorden zijn. Daarnaast zijn zowel fles als blik in een nieuw jasje gestoken, dat eveneens fris en helder oogt. Dit alles onder de noemer 'Nothing but Real' (niets dan echt). Brandmanager Willem Houck: "Uit onderzoek is naar voren gekomen dat de jeugdtrend van de jaren negentig 'back to basics' is, oftewel 'terug naar de basis'. De jeugd van 12 tot en met 19 houdt van eenvoud en vriendschap en is niet meer zo materialistisch gericht als de jongeren van de jaren tach tig. En omdat die groep tevens de doelgroep is van 7UP, hebben we onze reclamecampagne daar aan aangepast. 7UP is kortom de ware frisdrank voor tieners die echt zichzelf zijn. In de nieuwe commercial laten we dezelfde waarden naar voren komen. Daarin zijn jongeren te zien die echte vrienden zijn, van natuur en fris houden en zichzelf willen zijn." De nieuwe reclame-campagne wordt ondersteund met adver tenties in tijdschriften als Pau ze, Hitkrant en het Veronica- blad. Daarnaast staan spaarpromo- ties en andere activiteiten op het programma. Zoals de spon soring van een expeditie van de Nederlander Ronald Naar naar de K2, de op een na hoog Bunnik Rivella is sinds kort in een 33 cl blik te verkrijgen. Tot nu toe was het alleen in de 25 cl blikjes te koop. Marketing heeft voor deze nieuwe verpak king gekozen om aan te geven dat Rivella een echt volwassen frisdrank is geworden. Boven dien is het aandeel van de 25 cl blikjes op de blikmarkt vrij gering. Brandmanager Hélène Weesie over eerdergenoemde ontwik keling: "Rivella doet het steeds beter in ons land. De verkopen zijn vorig jaar ten opzichte van 1993 met 24% gestegen. Rivella doet het hier bovendien het beste van alle landen waar het produkt wordt verkocht. We zien dat de merkbekendheid fors toeneemt, evenals het aan tal consumenten dat Rivella voor het eerst probeert. De re clamecampagne en de nieuwe verpakking van Rivella hebben daar voor een groot deel aan bij gedragen." Aparte aankondiging Rivella zou Rivella niet zijn als de nieuwe blikverpakking niet op een aparte manier werd aan gekondigd: op drie achtereen volgende dagen kregen de inko pers en drankenhandels twee zelf te vouwen verpakkingen, waarna vervolgens het nieuwe blikje als mobile werd toege stuurd. Dit onder de bekende slogan: 'Een beetje vreemd, maar wel lekker!' ste berg van de wereld. Deze wordt ook wel de 'Killer Moun tain' genoemd. Naamsbekendheid Uit onderzoek is naar voren gekomen dat 7UP qua naams bekendheid van frisdranken het hoogste scoort (bron NieuwsTribune/Nipo, 1994). Het produkt wordt in 109 ver schillende landen verkocht.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 21