A Horecagebied Noord-Holland, Alkmaar Horecagebied Gelderland/Overijssel, Arnhem A no glory' is bij ons geen loze kreet. Door de jaren heen heb ben wij dat met regelmaat bewe zen. En, in een tijd dat het er echt op aan komt, doen wij dat meer dan ooit", aldus de strek king van de speech, die in al deze vestigingen door verschillende sprekers werd voorgedragen. Terugblik Vrumona Bij Vrumona in Bunnik voerde algemeen directeur de heer R. Overgaauw het woord. Hij ver telde over enkele hoogtepunten van Heineken en Vrumona. "Een hoogtepunt en kenmer kend voor de band tussen Vru- monianen en Vrumona waren de OR-verlciezingen met een record-opkomst van 91 procent. En het is dus uw OR die het afgelopen jaar uw belangen effectief en constructief heeft behartigd! En dan de zomer: wekenlange record-inspannin gen om wekenlang record-ver kopen te kunnen realiseren. Een fantastische prestatie door een fantastische organisatie, die be grepen heeft dat we er in Neder land komen door ons gezamen lijk en constructief te richten op datgene wat de consument en onze afnemers verwachten." Horecagebied Brabant, Den Bosch w RSD, A 'Lem yy Horecagebied Amsterdam/ Utrecht, Hoofddorp Horecagebied Limburg, A Nuth Rotterdam A Overgaauw sprak ook over het veranderingsproces Impac en de daardoor ontstane boventallig heid. "Ook al is het in het algemene kader van werkgele genheid en werkloosheid in Nederland bedroevend om het personeelsbestand van Vrumo na te zien teruglopen, het be leidsteam kan op dit punt geen ander beleid volgen en geen andere beslissingen nemen dan het heeft gedaan. Als Vrumona frisdrankenfabrikant wil blij ven, dan zullen we concurre rend moeten blijven. Ik hoop dat u allen in elk geval wilt probe ren begrip op te brengen voor de op zich impopulaire maatrege len die genomen moeten wor den. Bovendien speelt alles zich af in een omgeving (Vrumona/ Heineken) die uniek goede arbeidsvoorwaarden kent en waarbij alle zorgvuldigheid betracht wordt. Ook met werk nemers die boventallig zijn geraakt." Over 1995 tenslotte sprak Over gaauw de verwachting uit dat de frisdrankenconsumptie nau welijks zal groeien. "Vrumona zal het in 1995 dus op basis van eigen kracht en activiteiten moeten gaan maken. We zullen daarom weer als vanouds het succes moeten afdwingen."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 5