Wintercommeicial Heineken Nieuwe Heineken campagne in dagbladen Zoeterwoude U heeft hem vast al een paar keer op televi sie gezien: de wintercommer- cial van Heineken. Deze vormt de vierde in een rij van ver schillende reclamefilms die elk een seizoen beslaan. De win- tercommercial toont beelden van een prachtig, met name in Nederland gefilmd, winter landschap. Daarin komt ook het vitale karakter van Heineken naar voren. Net als de andere drie films heeft ook Winter een eigen lied, vertolkt door zanger Bert Heering. Dit keer is het een Nederlandse tekst op de muziek van de popsong 'The Final Countdown' van de groep 'Europe'. Beelden uit de commercial Heineken zal de vier seizoens commercials ook dit jaar op de buis brengen. De wintercommercial kwam 21 december voor het eerst op de buis en zal tot half febmari te zien zijn. Per 21 februari begint de lente en komt weer de eer-ste film die Heineken in dit kader heeft gemaakt op de buis. Stijgende lijn Volgens productmanager Peter van Campen doen de vier jaar getijden van Heineken het goed bij de consument. "Uit onder zoek blijkt dat daar zelfs een stij gende lijn in zit. De eerste film, Lente, scoorde al hoog. Maar Zomer en Herfst deden het nog beter. Van Winter hebben we nog geen uitslag, maar ook daar van zijn de verwachtingen hoog." Zoeterwoude "Mijn Heine ken is het lekkerste bier." Dat is de strekking van de nieuwe dagbladcampagne die Heineken 7 januari in zowel de landelijke als de regionale bladen is gestart. De campagne is in lijn met de televisiecommercials met de slogan 'Heerlijk Helder Heineken'. De advertenties tonen close up- opnamen van de verpakking, zodanig gefotografeerd dat voor al het natuurlijke, lekkere en verfrissende van Heineken bier naar voren komt. Het beeld is voorzien van een tekst met een knipoog. Op die manier wordt de sympathie en het karakter van het Heineken merk voor de bierliefhebber nog eens extra onderstreept. Bovendien laat de afzender zich, zonder dit al te groot op te spelen, in één oog opslag raden. Daarmee wordt de nadruk gelegd op het marktlei derschap van Heineken bier. De campagne is ontwikkeld door het reclamebureau PPGH/JWT. Er zullen in de loop van dit jaar nog diverse andere Heineken-advertenties rond dit thema in de kranten verschijnen. De advertentie van 7 januari

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 21