Heineken wint Industributietrofee Collectieve ATV-dagen 1995 Heineken is winnaar van de Industributietrofee 1995. Dat geeft aan dat onze handelspartners zeer te spreken zijn over de kwaliteit die onze brouwerij levert. De trofee vloeit voort uit een vorig jaar gehouden enquête van het vakblad Foodmagazine en het bureau Interselling. Dit zogenoemde 'Industributieonderzoek' peilt sinds eind jaren '80 de mening van de handel over de industrie en omgekeerd. 14 Heineken heeft niet altijd zo goed gescoord. In 1989 eindigde Heineken op een 13de plaats. Alleszins redelijk. Verontrus tend was echter de notering over 1990: De handel was blijkens een 33ste plaats een stuk min der tevreden over de relatie met onze brouwerij. Het jaar daarop bleek dat Heineken het roer had omgegooid: een vijfde plaats was ons deel. De weg naar de top was open. Door de inzet van velen werden we achtereenvolgens derde, tweede en nu dus eerste. Heineken-kok Joop Ombelet snijdt de feesttaart aan voor de winnaars van de Unit Food Criteria Aan de enquête hebben 172 fabrikanten meegedaan. De han delspartners hebben de indus trie rapportcijfers gegeven voor de volgende vijf criteria: Het vakmanschap van het accountmanagement Betrouwbaarheid en de houding Het meedenken in marktresultaten Het meewerken aan efficiency-verbetering Uitvoeren van de gemaakte afspraken. Theo de Rond (unitmanager Food) en Saskia van Walsum (hoofd Verkoop Thuisverbruik) geven aan dat het winnen van de Industributietrofee mede te danken is aan vernieuwingen en grote aandacht voor kosten verlaging: "We hebben in 1994 twee nieuwe bieren op de markt gebracht: Kylian en Lingen's Blond. Die introducties hebben geleid tot een marktvergroting, niet tot een marktverschuiving. En dan wordt het voor onze han delspartners pas interessant. Verder is een trend dat de super marktorganisaties meer op de kosten in de keten letten. Dat is ook logisch, want de groei in Nederland is emit. Samenwer king op het gebied van logistiek en informatietechnologie en dergelijke is dan ook van groot belang." Zijn we er? Het winnen van de Industri butietrofee 1995 betekent dat we het in 1994 (want toen werd de enquête gehouden) goed hebben gedaan. Maar betekent dit dat we er nu zijn? Saskia van Walsum: "Nee, dat niet. Het feit dat we in het woelige 1994 met een staking en een fantastische zomer toch zo'n waardering van onze handels partners hebben gekregen is natuurlijk perfect. Het wordt echter steeds moeilijker om een voorsprong te houden en een vernieuwend handelsbeleid te voeren dat naadloos aansluit bij het merkenbeleid van Hei neken. Maar, adel verplicht, dus ook in 1995 gaan we ervoor!" In overleg met de Ondernemingsraden zijn de volgende data als collectieve ATV-dagen aangemeld: Amsterdam/ Rotterdam Export/ Zoeterwoude Produktie 26 mei (dag na Hemelvaart) Den Bosch 27 februari (Carnavalsmaandag) 20 oktober 22 december Bunnik 26 mei 27 oktober 22 december Zoeterwoude kantoor/HTS 14 april (Goede Vrijdag) 26 mei 22 december Dit jaar is 5 mei een nationale feestdag. Verder is de keuze gemaakt om niet op alle vestigingen verplichte ATV-dagen vast te stellen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 14