Horecava 1995: tijd voor klanten De horeca in Nederland staat garant voor gezelligheid en een flinke dosis vakmanschap. Deze elementen waren typerend voor de sfeer op de, alweer 39ste, Horecava in de RAI in Amsterdam. Van maandag 16 tot en met donderdag 19 januari was het op de jaarlijkse vakbeurs een drukte van belang. Bezoekers proefden A Gatorade en konden meedoen aan een spel Vos, het nieuwe bier van A De Ridder, trok de aandacht De Heineken-locatie bestond zoals gebruikelijk uit verschil lende gedeeltes. Nieuw hierbij was de 'Brouwzaal'. In deze ruimte konden de beursbezoe kers informatie krijgen over het brouwproces. Ondermeer via een op twee monitoren te bekij ken film. Ter illustratie was een brouwketel nagemaakt en wer den de natuurlijke ingrediënten van bier getoond. Voor de vraag- lustigen waren er twee bier technologen aanwezig voor een persoonlijke toelichting. Dege nen die daarna het eindprodukt Heineken bier zelf wilden proe ven, hadden hiervoor de gele genheid op de stand tegenover de Brouwzaal: het 'Heineken Proeflokaal'. Hier konden zij ook kennismaken met het nieu we bier van Stadsbrouwerij De Ridder, Vos genaamd. Naast Heineken bier en Vos werden ook Heineken Tarwebok, Kylian, Lingen's Blond en Wieckse Witte getapt. Heine ken Oudbruin en 1995 werden uit de fles geschonken. Tijd Veel keus was er ook bij de stand van de Brouwketel. Daar waren vijf verschillende buitenlandse bieren van tap verkrijgbaar en maar liefst tien soorten op fles voor de Horecava-bezoeker die eens wat anders wilde. Natuur lijk ontbraken op deze vakbeurs het stijlvolle Heineken-grand- café, de gezellige Amstel-stand en het eigentijdse café van Amstel 1870 niet. Als vanouds werden deze stands goed be zocht en waren ze voor velen een ontmoetingsplaats. Ken merkend voor de Horecava 1995 was het minder massale bezoe kersaantal. Hierdoor hadden de standbemanningen meer tijd voor de klanten. Gatorade Naast de kennismaking met produkten werden geïnteres seerden op het technische en dienstverlenende vlak geïnfor meerd op de stands van Horeca Bedrijfsadviezen, Heineken Bouwadviesbureau en door de HeinekenTap Service. Degenen die vervolgens het gangpad over staken, kwamen terecht bij de kleurige stand van Vrumona. De 'Brouwzaal', met Hans Kievits die uitleg geeft over de smaakmaker hop Noviteit op deze stand was onbetwist de sportieve dorst- lesser Gatorade. Deze drank kon natuurlijk worden ge proefd. Zowel de sinaasappel als de citroenvariant vielen pri ma bij het horeca-publiek in de smaak. Altijd prijs was het voor de deelnemers van het "Sla je slag- Gatorade-spel', een moder ne variant op het 'boter, kaas en eieren'. Zij moesten op een speelbord drie verlichte vlak ken met Gatorade-afbeeldingen naast elkaar krijgen door op het juiste moment op een knop te drukken. Naast Gatorade en het vaste assortiment van Vrumona stonden Pepsi Max en Pickwick Ice Tea met lemon- smaak in de schijnwerpers. Klei ne bekertjes met beide fris dranken werden ook hier uitgedeeld aan nieuwsgierige bezoekers. Rond de stand toren den enkele steltlopers in spe ciale Pepsi Max-kledij boven alles en iedereen uit. Veel bewondering bij het publiek oogstten in het Pepsi-gedeelte een orginele Amerikaanse Chevrolet Pick-Up en een Wurlitzer jukebox in de authen tieke Pepsi-stijl. Het was dui delijk: ook om deze stand kon den de vele Horecava-bezoekers niet heen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 12