Nieuw: Vos van De Ridder Heineken hoofdsponsor Fuji Jazz Advertenties Kylian ^Heineken ba,i i »2!£!NM*N BROUKXRJjEf o«n ontdekt Maastricht Stadsbrouwerij De Ridder heeft er een nieuw produkt bij: Vos. Dit boven gistend, amberkleurige bier is speciaal gebrouwen voor de lief hebber van een rijke smaak. Vos drinkt gemakkelijk weg en heeft een alcoholgehalte van 5%. Vos zal in de Neder landse cafés zowel op fust als in 30 cl fles verkrijgbaar zijn. Ook heeft het een speciaal 'Vos- achtig' glas, dat gemakkelijk stapelbaar is. Vos wordt gebrouwen bij Stads brouwerij De Ridder in Maas- Het nieuwe bier tricht. Daar zijn ze erg trots op hun nieuwe aanwinst. Brouw meester Wim van Wijk hier over: "Met een tweede boven gist in de brouwerij is het duidelijk, dat onze (voorjliefde uitgaat naar dit type vergisting. Wij zijn ervan overtuigd dat dit produkt met zijn fijne aroma een eigen weg zal vinden." Projectnaam Het bier dankt zijn naam aan de projectnaam die het binnen Heineken had. 'Vos' bleek het namelijk in onderzoek ook als biernaam goed te doen. De naam Vos prijkt nu op het etiket op de fles. Ook staan er twee kleine vosjes achter het wapen in het Vos-logo. Tokio Meer dan 400.000 mensen hebben onlangs het Heineken Mount Fuji Jazz Fes tival bezocht. Onder een stralende hemel (het is zomer in Japan) genoten zij van het beste wat jazz op dit moment te bieden heeft. Het evenement werd gehouden aan de voet van Japan's beroemdste berg, de Fuji. De populariteit van jazz stijgt in Japan, met name onder jon geren. Meer dan 30% van de bezoekers was tussen de 20 en 30 jaar oud. Op het programma stonden zowel de oudere garde muzi kanten, als de nieuwste trend setters. Zo kreeg de opkomen de hiphop-jazzgroep US 3 het voltallige publiek aan het dan- Heineken en jazz gaan ook in Japan prima samen Zoeterwoude Dit najaar is een tijdschriftencampagne van start gegaan voor Kylian, het dit jaar door Heineken geïntrodu- io ceerde koperrode bier. Het gaat hier om advertenties die in tijd schriften als Quote, HP/De Tijd, Vrij Nederland en Esquire wor den gepubliceerd. Daarin staat is het produkt zelf centraal en wordt nader ingegaan op het genieten van de geur, kleur en smaak van Kylian. De drie (qua tekst) verschillende adverten- 2o ties zijn bedoeld om nog meer- bierdrinkers te laten kennis- De drie advertenties staan dit jaar nog tot eind december in diverse tijdschriften. Eén van de drie advertenties maken met Kylian. Maar ook om de bestaande gebruikers in hun keuze te bevestigen. De campagne is een goede aan vulling op de televisie- en radio commercials waarin vooral het 'geniet-moment' van Kylian is vastgelegd. De waardering voor die commercials is overigens erg groot.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 8