Nieuwe vorkheftrucks voor DCS leel Ruks eerste deel Rijl «weg 11 Zoeterwoude Sinds enkele maanden heeft het DCS-maga- zijn in Zoeterwoude vijf nieuwe elektrische vorkheftrucks in gebruik. Met de nieuwe voer tuigen is het prettig werken; Medewerkers van DCS rijden er graag op. Bovendien zijn zij zeer te spreken over de inspraak bij de aankoop van de vorkhef trucks. Met de nieuwe vorkheftrucks is het prettig werken De keus voor dit type is zeer goed overwogen. Met de huidi ge gebruikers is gekeken naar rijgedrag, ergonomie en de kost prijs. De gekozen trucks hebben een draagvermogen van 4,8 ton en een hefhoogte van 5,8 meter. Het rijgedrag en de gebruikers vriendelijkheid zijn de sterkste punten van de modem vormge ven voertuigen. Dit type track bevat de laatste elektronische snufjes en is bovendien uitge voerd met zes lepels. Daardoor is het mogelijk om drie pallets tegelijk te verplaatsen. ZoeterwoudeDe nieuwe aan sluiting van de Nil met de A4 (zie kaartje bij 2), vlakbij de Heineken brouwerij in Zoeter woude, is 10 november feeste lijk geopend. Heineken was hierbij aanwezig als medege bruiker van dit nieuwe stuk weg. Rond 15.00uur'smiddags werd als openingshandeling een pla quette onthuld in de midden berm op de brug over de Meer- burger Watering. Hierna reden bussen met genodigden over de nieuwe oprit de A4 op naar de oude afrit (zie 1). Op deze manier vormden die bussen de eerste gebruikers van de nieuwe N11 en tevens de laatste gebrui kers van de oude afrit. Daama plaatsten twee wethou ders ter afsluiting hekken op de oude oprit richting Amsterdam. Onder begeleiding van de Hei neken Shires wandelden de genodigden vervolgens naar de Eendekooi om deze gebeurtenis te vieren onder het genot van een hapje en een drankje. Gevolgen Heineken Deze nieuwe aansluiting van de Nil op de A4 heeft gevol gen voor de route van en naar Heineken. Op weg naar Heine ken vanuit de richting Rotter dam betekent het dat u niet meer door Zoeterwoude-Rijn- dijk hoeft, maar direct vanaf de A4 de nieuwe Nil oprijdt en via de Burgemeester Smeets weg het Heineken-terrein be reikt. Vanuit de richting Amsterdam betekent het geen vermindering van het aantal verkeerslichten. U moet zelfs een klein stukje doorrijden, omdat de afrit iets verder ligt dan u gewend was. Ook voor u zal het nieuwe deel Nil veel rustiger zijn dan de drukke Hoge Rijndijk in de ochtend spits. Voor medewerkers vanuit Leiden zal de Hoge Rijndijk aan merkelijk rustiger zijn, en voor de medewerkers die vanaf de Europaweg komen, zal de situ atie gelijk zijn als omschreven voor het verkeer vanuit de rich ting Rotterdam. Knelpunten Op de terugweg kunnen er enkele knelpunten ontstaan. De Burgemeester Smeetsweg (zie 3) zal veel zwaarder worden belast dan voorheen. Dit bete kent dat de afstelling van de ver keerslichten wellicht moet worden aangepast. Nu reageren zij op het aantal wachtende auto's en daardoor zal het bij gro te drukte nauwelijks meer mogelijk zijn het Heineken-ter rein af te komen. Een tweede knelpunt kan liggen bij de Eu ropaweg (zie 4|. Door deze nieuwe constructie wordt de afslag naar de Europaweg om Leiden binnen te rijden aan trekkelijker. Dit is nu ook al, met name in de spits, een druk bezet traject. De tijd zal uitwij zen in hoeverre dit problemen gaat opleveren. Toekomstige ontwikkelingen In 1998 verwacht de gemeente dat de N11 kan aansluiten op het deel Nil dat al rondom Alphen aan den Rijn in gebruik is. Op dat moment zal ook de verbreding van de A4 naar tweemaal drie banen vanaf het Prins Claus-plein tot de nieuwe afslag met de Nil klaar zijn. En in de verre toekomst (na het jaar 2000) zal de Nil, dan All, aansluiten bij Bodegraven op de A12. .FtptiESve n A ^:ND^STR|^RR- N RGÖMB^'rg Lelden X Klein f -*■- fJyWSteT? ->v - .<T; Zoeterwoude-Dorp

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 7