Nieuwe
vorkheftrucks
voor DCS
leel Ruks
eerste
deel Rijl «weg 11
Zoeterwoude Sinds enkele
maanden heeft het DCS-maga-
zijn in Zoeterwoude vijf nieuwe
elektrische vorkheftrucks in
gebruik. Met de nieuwe voer
tuigen is het prettig werken;
Medewerkers van DCS rijden er
graag op. Bovendien zijn zij zeer
te spreken over de inspraak bij
de aankoop van de vorkhef
trucks.
Met de nieuwe vorkheftrucks
is het prettig werken
De keus voor dit type is zeer
goed overwogen. Met de huidi
ge gebruikers is gekeken naar
rijgedrag, ergonomie en de kost
prijs. De gekozen trucks hebben
een draagvermogen van 4,8 ton
en een hefhoogte van 5,8 meter.
Het rijgedrag en de gebruikers
vriendelijkheid zijn de sterkste
punten van de modem vormge
ven voertuigen. Dit type track
bevat de laatste elektronische
snufjes en is bovendien uitge
voerd met zes lepels. Daardoor
is het mogelijk om drie pallets
tegelijk te verplaatsen.
ZoeterwoudeDe nieuwe aan
sluiting van de Nil met de
A4 (zie kaartje bij 2), vlakbij de
Heineken brouwerij in Zoeter
woude, is 10 november feeste
lijk geopend. Heineken was
hierbij aanwezig als medege
bruiker van dit nieuwe stuk
weg.
Rond 15.00uur'smiddags werd
als openingshandeling een pla
quette onthuld in de midden
berm op de brug over de Meer-
burger Watering. Hierna reden
bussen met genodigden over de
nieuwe oprit de A4 op naar de
oude afrit (zie 1). Op deze
manier vormden die bussen de
eerste gebruikers van de nieuwe
N11 en tevens de laatste gebrui
kers van de oude afrit.
Daama plaatsten twee wethou
ders ter afsluiting hekken op de
oude oprit richting Amsterdam.
Onder begeleiding van de Hei
neken Shires wandelden de
genodigden vervolgens naar de
Eendekooi om deze gebeurtenis
te vieren onder het genot van
een hapje en een drankje.
Gevolgen Heineken
Deze nieuwe aansluiting van
de Nil op de A4 heeft gevol
gen voor de route van en naar
Heineken. Op weg naar Heine
ken vanuit de richting Rotter
dam betekent het dat u niet
meer door Zoeterwoude-Rijn-
dijk hoeft, maar direct vanaf
de A4 de nieuwe Nil oprijdt
en via de Burgemeester Smeets
weg het Heineken-terrein be
reikt. Vanuit de richting
Amsterdam betekent het geen
vermindering van het aantal
verkeerslichten. U moet zelfs
een klein stukje doorrijden,
omdat de afrit iets verder ligt
dan u gewend was. Ook voor u
zal het nieuwe deel Nil veel
rustiger zijn dan de drukke
Hoge Rijndijk in de ochtend
spits. Voor medewerkers vanuit
Leiden zal de Hoge Rijndijk aan
merkelijk rustiger zijn, en voor
de medewerkers die vanaf de
Europaweg komen, zal de situ
atie gelijk zijn als omschreven
voor het verkeer vanuit de rich
ting Rotterdam.
Knelpunten
Op de terugweg kunnen er
enkele knelpunten ontstaan.
De Burgemeester Smeetsweg
(zie 3) zal veel zwaarder worden
belast dan voorheen. Dit bete
kent dat de afstelling van de ver
keerslichten wellicht moet
worden aangepast. Nu reageren
zij op het aantal wachtende
auto's en daardoor zal het bij gro
te drukte nauwelijks meer
mogelijk zijn het Heineken-ter
rein af te komen. Een tweede
knelpunt kan liggen bij de Eu
ropaweg (zie 4|. Door deze
nieuwe constructie wordt de
afslag naar de Europaweg om
Leiden binnen te rijden aan
trekkelijker. Dit is nu ook al,
met name in de spits, een druk
bezet traject. De tijd zal uitwij
zen in hoeverre dit problemen
gaat opleveren.
Toekomstige
ontwikkelingen
In 1998 verwacht de gemeente
dat de N11 kan aansluiten op
het deel Nil dat al rondom
Alphen aan den Rijn in gebruik
is. Op dat moment zal ook
de verbreding van de A4 naar
tweemaal drie banen vanaf het
Prins Claus-plein tot de nieuwe
afslag met de Nil klaar zijn.
En in de verre toekomst (na
het jaar 2000) zal de Nil, dan
All, aansluiten bij Bodegraven
op de A12.
.FtptiESve n A ^:ND^STR|^RR-
N RGÖMB^'rg
Lelden X
Klein
f -*■-
fJyWSteT?
->v -
.<T;
Zoeterwoude-Dorp