Heineken en de Bossche Draak Heineken sponsort Davis Cup Den Bosch Wat hebben Hei neken en het standbeeld en symbool van 's-Hertogenbosch, de 'Bossche Draak', met elkaar gemeen? Beide spelen een hoofdrol in het nieuwe strip verhaal 'De Wraak van de Bossche Draak'. 'De Wraak van de Bossche Draak' is de eerste in een reeks stedenstrips. Het idee om deze serie te starten, komt van een uitgever uit Oisterwijk. De strips spelen zich herkenbaar in een Nederlandse stad af. Onder nemers uit de betreffende stad kunnen door sponsoring onder deel zijn van het verhaal. In 'De Wraak van de Bossche Draak' zijn op die manier 45 grote en kleine Bossche ondernemingen terug te vinden. De inwoners van Den Bosch zullen hun stad vast en zeker herkennen. Maar ook voor Heineken medewer kers bevat het stripverhaal be kende elementen. Logisch, want Heineken heeft als hoofdspon sor een hoofdrol in het boek. In het verhaal is een dief van plan om de 'Bossche Draak' te stelen van zijn plaats vlakbij het station. Omdat dit standbeeld een belangrijk symbool van de stad is, wil het heldenduo Jules en Ollie de diefstal voorkomen. Maar of dat de twee heren zal lukken? 'De Wraak van de Bos sche Draak' is nog beperkt te koop in Den Bosch. Op dit moment werkt de uitgever aan een nieuwe stedenstrip voor Amsterdam. Hierin treedt Hei neken eveneens als sponsor op. Naar verwachting ligt het album voor de kerstdagen in de winkels en is dan in het hele land te koop. Amsterdam Heineken wordt medesponsor van de grootste jaarlijkse internationale tennis- competitie voor heren, de Davis Cup. Langs het speelveld van alle Davis Cup-wedstrijden zal het Heineken beeldmerk te zien zijn. "Een indrukwekkend en inter nationaal evenement als de Davis Cup gaat goed samen met het internationale karakter en de reputatie van het merk Heine ken", aldus Ronald Voorn, Inter national Marketing Manager. Mike Davis, General Manager van de Internationale Tennis Federatie vindt dat het mes aan twee kanten snijdt: "Een prestigieus merk als Heineken kan het imago van de Davis Cup alleen maar ten goede komen." Naast de sponsoring van de Davis Cup is Heineken al aan wezig binnen de tenniswereld als hoofdsponsor van het jaar lijkse U.S. Open. 115 landen Het aankomend seizoen doen 115 landen mee aan de Davis Cup. In februari start de com petitie. De aandacht gaat in het bijzonder uit naar de spelers uit de elite 'World Group'. In deze 'World Group' zijn de zestien sterkste landen vertegenwoor digd. De winnaars van deze par tijen gaan eind maart door naar de kwartfinales. De halve fina leszijn gepland in september. In het eerste weekend van decem ber volgend jaar staan de fina listen tegenover elkaar. De opzet van de Davis Cup is te ver gelijken met competities van teamsporten. De landen spelen in teamverband 'uit' en 'thuis'. Het land dat 'thuis' speelt, bepaalt of de wedstrijden op gra vel, hard court of gras plaats vinden. Ronald Voorn toost met Christopher Stokes, director of the International Tennis Federation op een succesvol Davis Cup-toernooi w Michael Chang tijdens het U.S. Open, het eerste internationale tennis- evenement dat Heineken is gaan sponsoren

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 29