Heineken-fles j e groot succes Nieuwe televisiecommercial Brand Puerto Rico De 20,8 cl Hei- neken-fles voor Puerto Rico is een absoluut succes. Dit klein ste flesje dat Heineken rijk is, werd dit voorjaar geïntrodu ceerd en is nu al goed voor een toename van 50.000 hectoliter in de bierafzet! Het kleine flesje is de tweede verpakkingsvorm van Heine ken bier in Puerto Rico. Ander half jaar geleden werd hier de groene 35,5 cl fles geïntrodu ceerd, nadat jarenlang een brui ne fles naar Puerto Rico werd geëxporteerd in verband met de lokale verpakkingsvoorschrif ten. Deze groene fles is even eens een groot succes. Dat de kleine variant het zo goed doet, ligt volgens Heineken Export ondermeer aan het warme kli maat. In Puerto Rico worden flessen bier vaak in ijs bewaard om bier koel te kunnen drinken. Maar omdat het daar zo warm is, helpt dit koel bewaren niet zo veel bij grote flessen bier. Een klein flesje, zo blijkt, blijft lan ger koud. Het verdere succes van het flesje lijkt dan ook ver zekerd. Export zal nu onder zoeken of de kleinste verpak kingsvorm van Heineken ook in andere landen geïntroduceerd kan worden. Het kleine flesje, naast zijn grotere variant: dubbel succes in Puerto Rico Wijlre Brand heeft sinds kort een nieuwe televisie-commer cial, 'Fustklopper' genaamd. Daarin staan de natuurlijkheid endezorgvoorhet produkt cen traal. Aspecten die terug te vin den zijn in de beelden van het Limburgse landschap en het eeuwenoude 'fusten kloppen'. Dat laatste was vroeger nodig om vast te kunnen stellen wan neer de vaten in de lagerkelder een bepaald niveau bier hadden bereikt. 'Fustklopper' is de opvolger van 'Kar' en 'Trein', waarin vooral de lange traditie en de Lim burgse afkomst centraal staan. De nieuwe commercial moet de naamsbekendheid van Brand verder uitbreiden. De afnemers van Brand zijn op een ludieke manier van de nieuwe televisie commercial op de hoogte gesteld. Zij kregen allen een ansichtkaart uit Wijlre met daarop beelden uit 'Fustklopper'

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 20