nrnmbeer buy amstel, rouwflur JpUWANTTO a fismm STATEMENT but A shirt. se horeca aan populariteit wint, is een houten houder voor een 'meter bier'. Daar staat in het Italiaans op: 'In Amsterdam wordt vriendschap gemeten met een meter Amstel'. In Zwit serland wordt eveneens gezin speeld op het Amsterdam- gevoel met het thema 'Ein bier wie Amsterdam'. Amstel is er sinds mei verkrijgbaar als import-bier," aldus Gert den Hertog. Het gaat goed met Amstel in Europa. Den Hertog meldt dat de verkopen veelal boven de verwachtingen liggen. Naast genoemde introducties, is in Spanje het biermerk Aguila geherlanceerd. Het merkbeeld is, behalve de naam, nu identiek aan dat van Amstel. De Cham- Champions League gesponsord door Buckler. In Frankrijk zelf verbiedt de wet namelijk elke reclame voor alcoholhoudende dranken,voegt Den Hertog toe Amstel is wel in Frankrijk ver krijgbaar. Vorig jaar zijn Amstel bier (5,3% alcohol) en Amstel Legend (6,3% alcohol) geïntro duceerd in de horeca. Portugal eerder Den Hertog: "In Portugal is de introductie van Amstel een jaar vervroegd vanwege het spon soren van de UEFA Champions League, waaraan ook de Portu gese topclub Benfica deelneemt. Het bier is er net op de markt. Door het sponsorschap sta je krachtiger in de markt. Niet alleen naar de concurrent, maar ook naar de handel. Onze ver- A Engeland pions League-wedstrijden die in Spanje worden gespeeld, zijn omringd door Aguila-reclame. Door de zeer sterke gelijkenis van de twee merkbeelden, pro fiteert Aguila in Spanje auto matisch mee van de Amstel- reclame bij de wedstrijden in andere Europese landen. Want die zijn overal in Europa, dus ook in Spanje, op televisie te zien. "En dat geldt ook voor Frankrijk. Daar wordt de UEFA tegenwoordigers hebben hier door meer kans op goede ver kopen. Potentiële afnemers ken nen het merk al van de televisie, vanwege de reclamespots en de reclameborden langs de voet balvelden. Dat laat zien dat je op een serieuze en volwaardige manier met je merk omgaat. Het geeft je autoriteit, terwijl je nog bezig bent met de intro ductie van Amstel! Het zou veel moeilijker zijn zonder die merk- int srnationaler uitstraling. Dan ziet een moge lijke afnemer het bier als het zoveelste nieuwe produkt, en heeft dan geen interesse. Nu vaak wel." Amstel-rondleiding In juni heeft de heer A. Ruys van de Raad van Bestuur in het Hei- nelcen Ontvangstcentrum aan de Stadhouderskade de Amstel- presentatie in de rondleidings route officieel geopend. Dit gebeurde tijdens een speciaal voor die gelegenheid georgani seerd contactbiertje. De rond leiders kunnen in kuip 4 en 5 door een druk op de knop kiezen tussen Heineken of Amstel-beelden op de monito- Portugal A ren. Den Hertog is blij met deze ontwikkeling. "We kunnen nu Amstel-relaties in een meer Amstel-vriendelijke omgeving ontvangen. Kijk, Amstel is een merk van het Heineken con cern. Dat is algemeen bekend. Maar toch leek het tot voor kort voor Amstel-relaties toch een beetje alsof ze bij een andere brouwerij werden ontvangen." De heren Ruys en Den Hertog (links) tijdens de opening van de Amstel- presentatie in A'Stad

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 5