Amstel merk in Het Amstel merk, dat volgend jaar 125 jaar bestaat, is jonger dan ooit. Via het Kameleon project, dat heeft geleid tot een verbeterde en eenduidige uitstraling, is gewerkt aan de internationalisering van het merk. Op deze pagina's een rondje buitenlandse Amstel- ontwikkelingen. Zwitserland A Het International Amstel Brand Team is actief bezig om het Amstel merk buiten Nederland verder uit te bouwen. Interna tional Marketing manager Gert den Hertog geeft leiding aan dat team. We spreken hem in zijn kantoor in Amsterdam. "Door de eenduidige identiteit van Amstel kan een eenheid in reclame en promotie worden gebracht. De herkenbaarheid en de uitstraling van het merk wordt daardoor groter en inter- nationaler. Neem de sponsoring van de UEFA Champions League voor Europese topvoet balclubs en de reclame en pro motie daaromheen. Die geven Amstel internationaal een behoorlijke steun in de rug," aldus Den Hertog. Nieuwe markten Met die steun boort Amstel nieuwe markten aan. Zo is het merk kortgeleden gelanceerd in Portugal, Groot-Brittannië, Zwitserland en Italië. De mees te van de bijbehorende in troductie-campagnes hebben Amsterdam als overeenkomstig thema. "In Italië bijvoorbeeld, loopt nu een campagne waarin het algemene beeld dat de Ita lianen over Amsterdam hebben centraal staat. Gezelligheid en vriendschap, de grachten, de bruine kroegen en de fietsen komen erin naar voren. Een pro- motie-artikel dat in de Italiaan-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 4