Groot succes interne Amstel- acties Op 14 september genoten alle voetbalfans in Europa van de aftrap van de UEFA Champions League. De Europese topcompetitie om de Europacup 1 kende een spectaculaire start. De eerste acht wedstrijden werden gekenmerkt door verrassende uitslagen. Zo won Ajax bijvoorbeeld met 2-0 van titelhouder AC Milan (zie foto's). Ook intern bij onze brouwerij was gezorgd voor het nodige spektakel rondom het Amstel sponsorschap van de Champions League. In Amsterdam had Gio Kramer, portier receptie A'Wet, een dag taak aan het fotograferen van de medewerkers. "Ik ben de hele dag fotograaf geweest, 's Mor gens vroeg gingen de heer Vuur steen en zijn chauffeur Jan Dui- Amstel giftpack: "Het was de eerste keer dat ik aan zoiets meedeed. Ik heb heel lang gevoetbald en volg nog steeds met veel belangstelling de belangrijke voetbalwedstrijden. Ik vond deze toto een leuke gele genheid om mijn kennis op het voetbalvlak eens te toetsen. Ik had echter nooit verwacht dat ik ook zou winnen. Erg leuk." Naast de winnaars van het dag klassement werden door middel van een loting vijf winnaars bekendgemaakt voor de surpri- seprijs. Zij kregen een originele UEFA Champions League litho van de Nederlandse kunstenaar René Broné. Eén van de win naars van zo'n kunstwerk is M. Romgens van onze brouwerij in Den Bosch. Heineken-medewerkers in ac tieve dienst kunnen gratis aan deze speciale toto van Amstel meedoen door het wedstrijdfor mulier in te leveren dat zij thuis hebben gekregen. Het tweede formulier is begin oktober ver stuurd en kan bij Esther Boot (kamer 2.335 in Zoeterwoude) worden ingeleverd. In totaal zijn er drie Toto-rondes. Elke win naar van een dagklassement ontvangt een prijs. Per land en per wedstrijd ontvang(en)t de winnaar(s) een Amstel giftpack, dat ondermeer uit een T-shirt, horloge, cap en heuptas bestaat. In iedere speelronde worden bovendien nog eens vijf surpri- seprijzen verloot. De drie win naars van het algemeen klasse ment van alle deelnemers in Europa krijgen een reischeque voor twee personen voor de Champions League-finale in mei 1995. muiieren. Alle medewerkers in Europa die betrokken zijn met het merk Amstel, konden mee doen aan deze interne activiteit. En de respons was groot. Ruim 3200 Europese medewerkers leverden hun voorspelde uitsla gen in. De prijswinnaars werden 29 september bekend. In totaal waren er 47 winnaars. Zij ont vingen een Amstel Gift Pack bestaande uit een Amstel-cap, een heuptas, een T-shirt en een horloge. Nederland had zes winnaars en kwam hiermee op de tweede plaats na Engeland, waar maar liefst 27 medewer kers van H.P. Bulmer, de impor teur van Amstel bier in Enge land, wonnen. Winnaars Nederland f. Louwerens uit Den Bosch en M. Hannaart, P. Kling, C. van Rijn, J. Timmer en F. van Doorn uit Zoeterwoude hebben de eer ste toto-ronde van de Cham pions League gewonnen. Cees van Rijn is verrast met zijn 7. De medewerkers van de brou werijen in Den Bosch en Zoe terwoude en van het hoofd kantoor in Amsterdam konden met de fameuze 'Cup met de Grote Oren' op de foto. De cups die door Ajax, Feyenoord en PSV in het verleden zijn gewonnen, werden speciaal voor deze gele genheid door de clubs uitge leend onder het toeziend oog van een bewakingsdienst. Ruim 1650 medewerkers maakten gebruik van deze kans. Een grandioos succes, getuige de vele goede reacties. "In Zoeter woude zijn ruim 1100 mede werkers op de foto gegaan. Daar naast hadden we twee dagen gereserveerd om de foto's op te halen. Maar één ochtend bleek al genoeg. Binnen een paar uur had iedereen zijn foto al in bezit", vertelt Esther Boot van In- en Externe Betrekkingen lachend. venvoorde als eerste op de foto. 's Middags liep het echt storm. Ik heb die dag ruim 135 plaat jes geschoten. Er waren zelfs medewerkers die met familie leden langskwamen om met de Cup op de foto te mogen." Amstel Toto Twee dagen na de aftrap van de UEFA Champions League was ook de uiterste inleverdatum voor de eerste Amstel Toto-for-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 13