In november start Heineken Nederland een consumentenactie waarvan de opbrengst ten goede komt aan het project 'Heldere Beken' van de Vereniging Natuurmonumenten. Bij dit project worden beken, en in het bijzonder hun kronkelende loop, in de oorspronkelijke staat gebracht. Het is de eerste keer dat Heineken aan deze bijzondere vorm van natuursponsoring meewerkt. Met deze actie wil Heineken uitdrukking geven aan het feit, dat onze brouwerij haar verant woordelijkheid neemt ten opzichte van het milieu. Hei neken maakt een natuurpro- dukt en is afhankelijk van natuurlijke hulpbronnen. Het ligt dan voor de hand om in te haken op de actie van Natuur monumenten, en zodoende een bijdrage te leveren om de natuur in stand te houden. Directeur Commercie Heineken Neder land, Boudewijn van Rompu: "Deze actie is erop gericht om iets op te lossen. Het is toch mooi als je dat samen kunt doen." De actie bestaat uit het op de markt brengen van een specia le verpakking met zes flesjes bier en twee glazen. Op deze gla zen zijn afbeeldingen van beken geschilderd. In totaal zijn er vier verschillende glazen die elk een beek in een van de vier jaar getijden laten zien. Dat sluit aan op de huidige Heineken reclamecampagne waarbij even eens de jaargetijden worden uit gebeeld. Uiteraard is de verpak king van honderd procent gerecycled materiaal. De con sument betaalt voor een six- pack f 9,95. Eén gulden daar- vangaat naar het project Heldere Beken van Natuurmonumen ten. Er is alvast een minimale bijdrage van 250.000 gulden door Heineken toegezegd, maar het wordt niet uitgesloten dat de actie veel meer zal opleveren. In december wordt bekend hoe veel de actie in totaal heeft opgebracht. Aandacht publiek Het bijzondere van deze actie ligt in de samenwerking tussen het bedrijfsleven en een ideële organisatie. Van Rompu zegt De heren Hessels (Natuurmonumenten) en Van Rompu (Heineken, rechts op de foto) zorgden met het doorsteken van de eerste dam voor het startsein van het project 'Heldere Beken' Bijzondere samenwerking

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 6