Misschien heeft u het al gemerkt; Binnen de foodbranche wordt de concurrentiestrijd steeds heviger en de ontwikkelingen verlopen alsmaar sneller. Hierdoor zijn derden steeds meer geïnteresseerd in wat wij doen. Bovendien is, doordat iedereen tegenwoordig computers gebruikt, de drempel om over bepaalde informatie te beschikken zeer laag. Rien van der Torren, directeur Finan ciën, maakt zich zorgen over de risico's die het onzorgvuldig omgaan met informatie met zich meebrengen: "Maar het is zeker niet de bedoeling om een soort Fort Knox te creëren. De organisatie moet werkbaar blijven. Informatie en informatie-uitwisseling spelen een hoofdrol in het functione ren van ons bedrijf. Waarbij we zoveel mogelijk proberen de informatie die niet voor anderen is bestemd, binnen de deur te houden. Niet bewust Vaak zijn wij ons niet bewust van de gevolgen van het weglekken van informatie. Dat hangt ook samen met de cultuur van deze onderneming. Het gezellige en open sfeertje werkt, wat deze zaak betreft, in ons nadeel. Vol trots vertellen we in de kantine van de sportclub over ons werk. En soms laten we een vertrouwelijk rap port op ons bureau rondslingeren. Als die informatie bij de concurrent

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 18