positionering van Heineken als een internationaal premium bier. Dit alles ter ondersteuning van de inspanningen van het verkooppersoneel rondom de introductie van het lokaal gebrouwen Heineken bier. Viet- namezen zijn erg merk- en kwa liteitsbewust en de groeiende middenklasse heeft steeds meer geld beschikbaar voor luxe. De premium positionering van Heineken op de Vietnamese biermarkt sluit daarop aan. Naast de leden van de verkoop staf, heeft ook het distributie kanaal kennisgemaakt met het lokaal gebrouwen Heineken. Heineken gebrouwen Heineken was aan een aantal genodigden. Onder hen waren afgevaardigden van het Volkscomité (gemeente raad) van Ho Chi Minh Stad en de Nederlandse ambassadeur in Vietnam, de heer D.A.V.E. Ader. De gasten kregen eerst een rondleiding door de brou werij. Verkopers en distributeurs Twee dagen later werd het eer ste brouwsel Heineken bier gepresenteerd aan de Vietna mese verkoopstaf. Zij kregen een gedegen marketing-instruc- tie van Marketing Manager Koh Tai Hong. Dit gebeurde nadat fohan Doyer, General Manager VBL, kort had gesproken over de pionship was voor hen een unie ke kans om de wereldtop in actie te zien. De toegangsprijs was met opzet laag gehouden, zodat het evenement toeganke lijk was voor alle lagen van de bevolking. Het toernooi werd live uitgezonden op de Viet namese televisie en de media in geheel Zuidoost Azië hebben er uitgebreid aandacht aan besteed. Marketing Manager Koh Tai Hong van de Vietnam Brewery blikt tevreden terugop het Heineken World Cup Badmin ton Championship: "Het toer nooi was een groot succes. Heineken is terug in Vietnam, daar kan niemand meer om heen!" Regional Marketing Manager Peter Dadzis was tijdens de pre sentatie aanwezig om vragen van de distributeurs te beant woorden. Heineken en Tiger worden van uit depots in Ho Chi Minh Stad en Hanoi uitgeleverd aan de rest van het land. Per provincie bevoorraden een a twee distri buteurs de steden en de buiten gebieden. De Vietnam Brewery is klaar voor het tegemoetko men aan de toenemende vraag naar Heineken bier. Badminton Badminton is ongekend popu lair onder de Vietnamezen. Het Heineken Worldcup Bad minton Championship is daar om hèt sportevenement van het jaarin Vietnam. Het toernooi was alle dagen totaal uitver kocht. De meeste toeschouwers ble ken zelf fervente badminton- spelers te zijn. Het Heineken World Cup Badminton Cham- De gasten kregen een rond leiding in de brouwerij yj Een manier van transport van lokaal gebrouwen Heineken bier in Vietnam op een brommertje

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 11