Heineken bij introductieweken universiteiten Heineken Collectie vervangt Heineken Shop Zoeterwoude Augustus en een deel van september staan voor Heineken ondermeer in het teken van de introductie weken voor nieuwe studenten aan de universiteiten in Neder land. Onze brouwerij presen teert zich in deze periode tijdens introductie-markten en onder steunt diverse evenementen. "Voorwaarde daarbij is wel dat studenten zélf iets organiseren. We noemen dat intern het 'door en voor studenten-concept'." Aan het woord zijn Karo- lien Klerkx (stagiaire Marketing) en Hugo de Haas van Dorsser (Onderwijscontacten), die dit jaar samen met Goof Meijer (product manager Sponsoring en Evenementen Heineken) hebben gezorgd voor de nodige contacten met de introductie commissies van de W universiteiten. 1Ê Marketing-stagiaire Karolien Klerkx, zelf studente Communicatie wetenschappen in Amsterdam 21 Om die contacten wat extra fleur te geven is eenaantal spe ciale gimmicks bedacht. Na het invullen van een vragenlijstje krijgen de eerstejaars studen ten ondermeer een Heineken- portemonnee (ook 'studiebeurs' genoemd) en een Heineken dic taatmap. Aan de binnenkant staat onder de kop 'Tijd om kennis te maken' een korte beschrijving van kwaliteits brouwer Heineken, de maker van pils èn van speciale bieren als Kylian en Lingen's Blond. Drie fasen De veelal muzikaal omlijste introductie-evenementen zijn gestoken in de Heineken-kleu- ren. Kortom, onze brouwerij besteedt veel aandacht aan de studenten. "Het is onderdeel van ons communicatie-beleid gericht op universitaire studen ten, waarin wij drie fasen onder scheiden. Het is in dit geval voor Beeld van de introductie- A markt voor nieuwe studenten van de Universiteit van Utrecht op 16 augustus jongstleden deze studenten in hun studen tentijd de eerste kennismaking met Heineken. In de middenfa se van hun studie ontmoeten we hen tijdens bijvoorbeeld de sportieve strijd om de Heineken Studenten Steden Cup (meer details daarover in een volgen de Vers van 't Vat) of swingend tijdens de Crossover Award. Voor studenten in de eindfase staat onder andere een business course (een hoogwaardige inter nationale cursus financiën en bedrijfskunde, met de nadruk op managementvaardigheden) op het programma. Dit alles om de studenten van nu te laten weten dat Heineken een prima pils van een prima brouwerij is," aldus Karolien en Hugo. Zoeterwoude Consumenten en verzamelaars konden terecht bij slijters wanneer ze Heine- ken-artikelen wilden kopen. Het aantal slijterijen met een 'Heineken Shop' (een glazen vitrine met daarin Heineken- artikelen) is de laatste jaren ech ter afgenomen tot een handje vol. Tegelijkertijd blijven veel mensen onze brouwerij bellen met de vraag waar ze Heineken- artikelen kunnen verkrijgen. Daarom is besloten De Heine ken Collectie samen te stellen. De artikelen uit die collectie kunnen bij wijze van postorder tegen betaling worden besteld. Wat kan worden gekocht is te zien in de folder 'De Heineken Collectie', die bij ons bureau Consumentenservice kan wor den aangevraagd. Bij de folder zijn twee bestelformulieren gevoegd. De Heineken Collec tie telt 22 artikelen. Het aanbod varieert van een stropdas tot een Delftsblauwe bierpul. Een ver zendhuis verzorgt de afhande ling van de bestellingen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 21