Amstel sponsort Parkpop Heineken verhoogt belang in El Aguila Bedrijfskleding van Frans Molenaar Leidschendam Amstel gaat voor minimaal drie jaar het Parkpopfestival in Den Haag sponsoren. Het contract hiertoe werd 12 juli gesloten in het Hei- neken-verkoopkantoor te Leids chendam. Het Haagse Parkpopfestival is het grootste gratis popevene ment van de wereld. Het eve nement dat in het Zuiderpark wordt gehouden trekt jaarlijks zo'n 400.000 bezoekers. Nor maal gesproken vindt Parkpop in juni plaats, maar vanwege de Wereldruiterspelen werd het festival dit jaar op 21 augustus gehouden. Die dag traden onder meer de Nedelandse groepen Golden Earring, Hans Dulfer, Urban Heroes en 2 Unlimited op. Maar ook buitenlandse groe pen en artiesten als Chris Daniels The Kings en King Sunny Ade and the New African Beats waren tijdens Parkpop te zien en te horen. Naast de rui me muziekkeus werd er in het Zuiderpark ook een grote Park- popmarkt gehouden met een ruim assortiment aan poparti kelen, tweedehands kleding, sieraden, kunst, zonnebrillen en hebbedingetjes uit de hele wereld. Amsterdam De Raad van Bestuur van Heineken N.V. heeft onlangs bekend gemaakt dat het belang in de Spaanse dochteronderneming El Aguila S.A. is verhoogd van 51,2 tot 64,3 procent. De uitbreiding kwam tot stand door opname van 97,8 procent van de aande lenemissie van El Aguila die in juni jongstleden werd aan gekondigd. Deze uitgifte van aandelen van El Aguila vond plaats in het kader van het herstructure ringsproces bij deze brouwerij en heeft tot doel de financiële basis van de onderneming te versterken. Het aandelenkapi taal van El Aguila is uitgebreid met 7.062.682 aandelen, een uitbreiding van circa veertig procent. De ondertekening van het contract met van links naar rechts: A. Jan Eibers (Stichting Promotie Den Haag), Ruud Mieremet (hoofd Horecagebied Den Haag), John Tieleman (Stichting Promotie Den Haag) en Dick de Waard (verkoopleider Horecagebied Den Haag) Zoeterwoude De Nederland se top-couturier Frans Molenaar gaat de nieuwe bedrijfskleding- lijn van Heineken ontwerpen. Het contract hiervoor werd don derdag 21 juli in Zoeterwoude ondertekend. Het gaat om kleding voor ondermeer de interne diensten (waaronder de kantine), vrachtwagenchauf feurs en drankenhandels. Tot nu toe werd er gewerkt met verschillende leveranciers. Bovendien is de bestaande kle ding al vrij gedateerd. Heineken wil nieuwe bedrijfskleding om meer lijn in de kleding te bren gen en die kwaliteit uit te stra len die bij het bedrijf past. Zeker waar het gaat om bedrijfskle ding voor medewerkers die veel met externe relaties te maken hebben. "De kwaliteit die Frans Molenaar levert past goed bij de kwaliteit van ons bedrijf. Van daar dat wij uiteindelijk met hem in zee zijn gegaan", aldus Esther Boot van In- en Externe Betrekkingen. Zij heeft zitting in de werkgroep Bedrijfskleding die zich het afgelopen jaar over de nieuwe lijn heeft gebogen. "Daarbij werd iedereen betrok ken die de nieuwe kleding gaat dragen en is er dus ook zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen van de mede werkers die met de functionali teit van de kleding te maken hadden. De kantine-medewerk sters bijvoorbeeld willen graag naast een rok nog een broekrok, omdat ze zich daarin bij bij voorbeeld schoonmaakwerk- zaamheden, gemakkelijker kunnen bewegen. Met die wens wordt nu rekening gehouden. En zo zijn er nog meer voor beelden te noemen." De nieuwe kledinglijn zal waar schijnlijk in 1995 klaar zijn. De ondertekening van het contract met van links naar rechts Jan Sloos (Inkoop), Frans Molenaar en Jan-Albert Dop (In- en Externe Betrekkingen)

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 10