Tiende RidderRegatta in hockeytoemooi Sol steunt beachvolleybal Zege voor Oranje Maastricht In Maastricht werd onlangs op de Maas de tiende RidderRegatta gehouden. De Maastrichtse Roeivereni ging Saurus organiseerde de roeiwedstrijd, die gewonnen werd door de Amsterdamse ver eniging Okeanos. De winnaars werden voor hun overwinning op het hoofdnummer Mixed C4 en de tweede plaats bij de Mixed 8 beloond met de door Brouwerij De Ridder beschik baar gestelde wisselbokaal. Aan de RidderRegatta deden meer dan vijfhonderd studenten mee pakket met ondermeer score borden, glazen, t-shirts, posters en andere zaken waar een club iets aan heeft. Al met al hebben we hele leuke en goede contac ten opgedaan." De uitslag: Nederland 6-10 (26-8), Australië 6-9 (22-13), Pakistan 6-8 (23-13), Duitsland 6-8 (16-8), Argentinië 6-5 (8-11), Zuid-Afrika 6-2 (9-24), Maleisië 6-0 (3-30). Rijsbergen Het Mexicaanse bier Sol van onze speciaalbieren- importeur De Brouwketel spon sort de Nederlandse kampioen schappen beachvolleybal. De finales kunt u bijwonen van 19 tot en met 21 augustus in het speciale beachstadion in Sche- veningen. De reeks wedstrijden vooraf gaand aan de finale is 1 juli gestart. Zestien verschillende strandlocaties in Nederland worden daarvoor zo aangekleed, dat ze de sfeer ademen van po pulaire televisieseries als Bay- watch. Sol, met zijn zomerse uitstraling, zet daarvoor mede de toon. Bijvoorbeeld met tro pisch ogende stands. De orga nisatie heeft verder alles uit de kast getrokken om er een spek takel van te maken dat het Amerikaanse beachvolleybal kan evenaren. Zo wordt de vol leybal-competitie opgeluisterd met 'Queen of the beach'- wed strijden, modeshows en optre dens van artiesten. Amstelveen Het Nederland se heren-hockeyteam heeft het eigen zevenlandentoernooi in Amstelveen gewonnen. Oranje behaalde 3 juli, de laatste dag van het toernooi, met 2-2 tegen de Australische ploeg de eind zege. Het was de eerste belang rijke toernooizege van de natio nale hockeyploeg sinds de verovering van de wereldtitel in Lahore in 1990. Coach Oltmans reageerde enthousiast op de zege: "Wij zijn terug waar we in 1990 stonden: bij de top vier. Dit is een mooie toernooi-overwin- ning. We zijn op de goede weg, maar we zijn er nog niet want die weg is lang", aldus de coach. ken gesponsord. Meint van Kui ken, coördinator Produkt-PR hierover: "Onze keus om hier aanwezig te zijn, heeft alles te maken met het feit dat wij als A-merk graag met een dergelijk topevenement geassocieerd wil len worden. Tijdens het toer nooi ontvingen wij zo'n tachtig tot honderd genodigden per dag van hockeyclubbesturen. Per bestuur hebben we zo'n man of vier uitgenodigd, onder wie ook een barcommissielid. Zij heb ben ondermeer kennis kunnen maken met Lingen's Blond en kregen van ons een presentatie over wat Heineken voor een hockey-vereniging kan beteke nen. Ook konden ze kennisma ken met ons nieuwe op de hoc- keywereld gerichte facilitair Het hockeytoemooi om de NCM Trofee werd door Heine-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 7